“Konkurents on väga tihe, kuningas on kommivabrik Kalev. Erinevates turuosades saavad teised tegutseda, sest Kalev ei suuda kõike ise toota. Et midagi müüa, peame otsima omale väikse turuniši,” ütles Svensky Kaubanduse AS-i müügijuht Kaimo Salumets.

Svensky Kaubandus on Kaimo sõnul alkoholitäidisega kommikarpide sissetoojate üks liidritest. Saksamaalt tuuakse tosin nimetust Wissolli tehase alkoholitäidisega šokolaadikomme ja kummikomme. Austria magusatehase Manner’i toodangust tuuakse šokolaadibanaane ja rumm-kookos-šokolaadis.

“Kui vaadata vaid sefiiri ja marmelaadi turuosa, siis seal me Kaleviga ei konkureeri. Sellepärast ongi meie käes sellest 60 protsenti. Oleme edukad seal, kus Kaleviga ei konkureeri. Eelmisel aastal tulime turule vahvlitortidega ja saavutasime 50-protsendilise turuosa. Koos 10 sordi küpsistega on meie turuosa Eestis 9–11 protsenti,” ütles Laima Eesti AS-i juhatuse esimees Vahur Annsoo.

Laima toodangust pakutakse Eestis 15 nimetust karamellikomme ja 10 sorti šokolaadikommi, kolme sorti marmelaadi ja viit sefiiri. “Turul ajab pilt silmad kirjuks. Komme on igalt poolt, nii Poolast kui ka Venemaalt. Eesti kommid on teistega võrreldes kallid,” ütles Nopi Talumeierei tehnoloog Vilve Niilo.

Kuus valmib Nopi Talumeiereis umbes 400 kilo karamelli. Nad jõuaksid ka rohkem toota, aga toorainest on puudus, sest kasutatakse ainult oma farmi toodangut.

“AS Kalevi edu peamine faktor on kaubamärgi tuntus. Šokolaaditahvlite ja -kompvekkide grupis ulatus Kalevi turuosa jaanuaris 58 protsendini. Edu faktoritena võib välja tuua Kalevi maiustuste tarbijale harjumuspärase maitse ning kvaliteedi,” ütles Kalevi turundusosakonna juhataja Alar Pink.

Kalevi kondiitritoodete müügist moodustavad üle 65% šokolaadikondiitritooted: kompvekid, tahvlid ja karbid. Kalev müüb 80 protsenti toodangust koduturul ning ülejäänud ekspordib. Kalev toodab maiustusi üle 150 nimetuse.

“Me teeme põhiliselt martsipanist figuure ja tordikaunistusi, mida valmistame käsitsi. Figuuridest teeme praegu lihavõttejäneseid ja -mune. See on hooajaline kaup,” ütles Convi Food Sweetsi juhataja Anu Zinovjev.

Ettevõtte 20 töötajat valmistavad Zinovjevi sõnul aastas kuni 20 tonni martsipantooteid. Suurem osa ehk 15 tonni on tordikaunistused ja ülejäänud figuurid ning kuni 90 protsenti toodangust läheb välismaale, Norrasse ja Rootsi.