Timbeter on 2013. aasta lõpus loodud nutirakendus ümarpuidu mõõtmiseks. Ettevõte sai alguse ühest Garage48 programmeerimisürituselt Pärnus. Kuna ettevõtjad on hädas puidu ebatäpse mõõtmisega, otsustas Timbeter pakkuda neile sellele probleemile infotehnoloogilist lahendust. Tänaseks on ettevõtte tegevus 99% ulatuses välisturgudel.

„Mida oleme välisturgudel kogenud on see, et mitmed Hiina ekspordipartnerid – näiteks Lõuna-Aafrika Vabariigis ja USA-s LAV-s – on oma operatsioonid seisma pannud kui aprilli lõpuni,” kirjeldas üks ettevõtte asutajatest, Anna-Greta Tsahkna. Ta on veenunud, et viirus mõjutab kindlasti negatiivselt USA puidusektorit, mis on tänu USA-Hiina kaubandussõjale seisakus olnud juba pikemat aega.

„Samas tehnoloogiaettevõttele nagu Timbeter on kriis alati võimalus, kuna üha enam otsitakse lahendusi kulude kokkuhoiuks ning operatsioonide efektiivsemaks muutmiseks. Timbeter on viimastel kuudel värvanud lisaks uusi töötajaid ning laienenud uutele turgudele peamiselt Ladina-Ameerikas ning Kagu-Aasias,” rääkis Tsahkna.

Ta tõi välja, et varasemast enam allalaadimisi on olnud ka näiteks Põhja-Itaaliast. „Allalaadimiste arv kasvas oli tavapärasega võrreldes 7 korda veebruari lõpus ning märtsi alguses,” kirjeldas Tsahkna. Tema sõnul ei ole Itaalia turg neil varasemalt eriti fookuses olnud, kuna kogu Euroopa moodustab hetkel vähem kui 10% Timbeteri käibest ning Itaaliast on mõned üksikud kliendid.

„Kriis sunnib ka traditsioonilisi tööstusharusid otsima uusi innovatiivseid lahendusi. Turu seisak ning inimressursi nappus tekitab olukorra, kus näit hetkeolukorra fikseerimiseks on vaja leida mingi uus võimalus, efektiivsem lahendus,” pakkus ta, miks Põhja-Itaalis järsku nende vastu suurt huvi on hakatud tundma.

Tsahkna sõnul võib see pikemas perspektiivis tähendada see seda, et ettevõte peab Itaalia turu rohkem fookusesse võtma ning palkama itaaliakeelse kasutajatoe. „Kogu kriis tervikuna suunab ettevõtteid rohkem leidma lahendusi tööjõu ning kulude kokkuhoiuks, mida uued digitaalsed lahendused nagu Timbeter pakuvad,” leidis ta.

Ajavahemikus 2016-2018 ettevõtte käive kasvas väga kiiresti. Kui 2016. aastal oli see natuke üle 36 000 euro, siis 2018. aastal küündis see ligi 228 000 euroni. 2019. aastal oli ettevõtte müügitulu mõnevõrra madalam, jäädes püsima natuke vähem kui 172 000 euro juures. Ettevõttesse on tuntud investoritest raha paigutanud näiteks väga pikalt Eestis tegutsenud Sonny Aswani.