Liftihooldusfirma AS Otis direktor Jaak Nael ütles ETAle, et kuigi lifti maksimaalseks vanuseks loetakse 25 aastat, pärast mida muutub lift eluohtlikuks, vuravad Tallinna mägedes liftid juba üle 30 aasta.

Kõige uuemad on Lasnamäe liftid, mis on umbes 20 aasta vanused, seejärel Õismäe ja kõige hullemas seisus on kesklinna ja Mustamäe liftid, mille vanus ületab tublisti 30 aastat, nentis Nael.

ASi Otis hooldada on umbes pooled Tallinna liftidest ning keskmiselt on ühes kuus tuhat väljakutset, millest 15 protsendi põhjuseks on vandaalide kätetöö.

Tallinna magalate liftide hooldamine on tunduvalt kallim kui nende moderniseerimine, mis läheks maksma 200.000 krooni. Samas võib lifte uuendada etapi kaupa - näiteks üks aasta vahetada välja juhtimine, milleks kuluks umbes 100.000 krooni, teine aasta võiks teha ajamivahetuse, milleks kuluks 70.000 krooni, ja kabiini vahetuseks kuluks 30.000 krooni.

Kõige rohkem tekitab liftiremontijatele muret vandaalitsemine, mis viimase kümne aastaga on järjest suurenenud seoses narkootikumide leviku ja kasutamisega noorte seas. Pahatihti on liftiðahti põhi täis süstlaid ja nõelu, tõdes Nael.

Samuti on probleemiks vase- ja alumiiniumivargused, mis küll viimasel ajal on vähenenud. Neli aastat tagasi, kui oli metallivarguste kõrgperiood, seisis Lasnamäel korraga sada lifti, kuna vaskosad viidi minema.

Liftihooldusfirma AS Kandur direktor Arvo Kost ütles ETAle, et vanad liftid on muutunud tõsiseks probleemiks, kuna osa liftide iga läheneb juba 40 aastale. Samas vajavad ka uuemad liftid hädasti moderniseerimist.

Tallinna 3000 liftist on umbes pooled Kanduri hooldada. Ööpäevas on umbes keskmiselt 40 väljakutset, mis teeb kuus 1200-1500 väljakutset.