„Uuringus märgitakse, et vaatamata majanduskasvu aeglustumisele on Hiina tänu soodsale ärikeskkonnale ja kvalifitseeritud tööjõu kättesaadavusele rahvusvaheliste tööstusettevõtete jaoks koduturu järel endiselt huvipakkuvaim sihtkoht. Samas vaatavad Ameerika Ühendriikide ettevõtted ka koduturu poole, sest tootmiskulude kasv mujal ning kodumaisest kildagaasist tulenev energiakulude langus annavad selleks alust,“ ütles KPMG Baltics´i nõustamisteenuste juht Karin Rätsep KPMG teates.

Samuti on täheldatud muutusi Euroopas paiknevate tootmisettevõtete hulgas, kes on üha rohkem tegelenud tootlikkuse tõstmise ning kulude kärpimisega, keskendudes üha rohkem oma põhivaldkondadele ja -äridele.

Uuring näitas, et tööstuse kolimine Hiinasse ja mujale Aasiasse on jätkuv trend, kuid konkurentsivõime säilitamiseks ja tarneriskide vähendamiseks peavad rahvusvahelised tööstusettevõtted oluliseks tihedamat koostööd oma partnerite ja tarnijatega.

Kui varem pöörati rõhku kulusäästliku tootmise saavutamisele ettevõtte siseselt, siis nüüd üritatakse samu printsiipe rakendada tervele tarneahelale, tõstes paindlikkust ning nõudluspõhist tegevust. Uuringu kohaselt plaanivad koguni 58 protsenti uuringus osalenud ettevõtetest tarneahelat optimeerida ning tuua seda tootmisele lähemale.

Oluliseks pidasid uuringus osalenud ettevõtete juhid ka kogu tarneahela läbipaistvust, suurendades paindlikkust ning reageerimiskiirust probleemidele ja muutustele nõudluses.

Hetkel tunnistas kõigest üheksa protsenti ettevõtetest, et suudavad tarneahelas probleemide ilmnemisel juba mõne tunni jooksul hinnata selle mõju.

Enamus vastajatest rõhutasid ka teadus- ja arendustegevuse lokaliseerimise ning innovatsiooni panustamise olulisust. Esile tõsteti ka partnerite rolli innovatsioonis.

„Tihti tulevad head ideed just tarnijatelt ja partneritelt ning mitmed probleemidki saavad lahenduse just tihedas koostöös partneritega,“ lisas Rätsep.

Rätsepa sõnul on globaalse tööstuse lähiaastate väljavaade positiivne, kuna ettevõtete investeeringud innovatsiooni on suurenenud.

„Nende ettevõtete osakaal, kes plaanivad paigutada vähemalt neli protsenti ettevõtte müügitulust järgneva kahe aasta jooksul teadus- ja arendustegevusse, on tõusnud võrreldes eelmise aastaga 15 protsenti. Kusjuures 57 protsenti tööstusettevõtest usuvad, et järgneva kahe aasta jooksul toodab innovatsioon vähemalt kümme protsenti kogu ettevõtte müügitulust,“ täpsustas Rätsep.