KPMG Internationali korraldatud uuringu kohaselt kaotavad jaekaubandusettevõtted aastas miljoneid dollareid kaupade kadumise ja kahjustumise tõttu. Maailma juhtivate jaekaubandusettevõtete hinnangul moodustab selline kaup kolm protsenti kogukäibest ning hammustab päris suure tüki ettevõtete kasumist.

KPMG Baltics ASi finantsnõustaja Rain Urbsalu ütles uuringut kommenteerides, et pettusi ja vargusi on firmadel raske avastada, kuna keskmine pettur ei erine oluliselt keskmisest inimesest. „See on tavaliselt kolleeg, keda tuntakse abivalmi, viisaka ja mitte liiga silmatorkavana. Seega on inimesed sageli üllatunud, kui kedagi pettuses süüdistatakse. Hädaohu vältimiseks tuleks esimese sammuna luua tõhus ja jätkusuutlik riskijuhtimissüsteem pettuste ennetamiseks ja tuvastamiseks,” ütles Urbsalu.

Osaliselt varastavad kaupa kliendid ja töötajad ning osa kahjustub kas transpordil või ladustamisel. Veel üheks põhjuseks on ebatäpne arvepidamine, mille osakaalu ja mõju kahjudele peab jaekaubandus ekslikult vähetähtsaks. Samas peituvad arvepidamise korrastamises kõige paremad võimalused probleemide kõrvaldamiseks.

Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnast läheb 27 protsenti kadudest väliste varguste arvele, kuid pea samapalju näppavad kaupa ka oma töötajad (26 protsenti). Tervelt 37 protsendil juhtudest on probleemiks ebatäpne arvepidamine ning 10 protsendil pettused ettevõtete vahelistes suhetes. Sisemiste varguste (35 protsenti) ning klientide varguste (34) osakaal oli kõige suurem Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas, arvepidamise ebatäpsus on suurimaks probleemiks Ameerika mandril (45 protsenti juhtudest).

Kokku osales uuringus 47 suurt jaekaubandusettevõtet, neist 28 Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnast, 11 Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast ning kaheksa Ameerikast.