Võrreldes möödunud aastaga on kasvanud kõikide professionaalsete võlamenetlusteenuste osakaal, teatas krediidiinfo.

33 protsenti firmadest kasutavad inkasso teenuseid ja 15 protsenti õigusbüroo teenuseid, samuti faktooringut, krediidijärelvalvet, krediidiriskide hindamist ja limiitide määramist ning vähemal määral krediidikindlustust. Sanktsioonina on populaarsust kogunud viivise kohaldamine, kokku 33 protsendil.

Uuringust selgub, et 73,5 protsenti ettevõtetest hindavad klientide krediidisobivust.

Varasemast enam pööratakse tähelepanu uute klientide krediidisobivuse hindamisele, kaks korda on suurenenud krediiditaotluste täitmise nõue.

Uue kliendi puhul kontrollib alati maksuvõlgnevusi maksu- ja tolliametile 80%, allkirjaõigust 62% ning võlgnevusi teistele ettevõtetele maksehäireregistrist 61% vastanutest.

Olemasolevate klientide tausta kontrollimist teostatakse kaks korda harvemini kui uue kliendi puhul, kuigi on teada, et lõviosa krediidikaotustest põhjustavad just pikaajalised partnerid.

Enne krediidiotsuse langetamist kontrollib püsiklientide maksuvõlgasid alati 40% ja võlgnevusi Maksehäireregistrist 34% vastajatest.

Vaid 12% ettevõtetest jälgib pidevalt olemasolevate klientide krediidisobivust.

Eesti keskmine maksetähtaeg on 14,2 päeva. Samas moodustavad kolmandiku kõikidest väljastatud arvetest 15 kuni 30-päevase maksetähtajaga arved. Suurenemine on toimunud just lühema tähtaja arvelt.

89 protsenti Eesti ettevõtetest on üldiselt rahul oma klientide maksekäitumisega. Tähtaegselt tasutud arvete osakaal on aastaga suurenenud nelja protsendipunkti võrra, ehk 65 protsenti ning samavõrra on vähenenud arvete tasumine kuni 30-päevase hilinemisega, kokku 29 protsenti.

Üle 30 päeva hilineb endiselt 6% ettevõtetest. Eesti keskmine maksehilinemine on 9,4 päeva.