Swedbankil on ringluses umbes 313 000 krediitkaarti, mis on kehtivad kolma aastat ja millest pea 99 protsenti pikendab pank automaatselt.

"Juhul kui pank krediitkaarti ei pikenda, on reeglina tegemist olukorraga, kus kliendil on tekkinud olemasolevate laenutoodete teenindamisel makseraskused," selgitas Swedbanki väikefinantseerimise osakonna juhataja Andres Tukk arileht.ee-le.

Sellistel puhkudel pakub pank klientidele refinantseerimise võimalust ehk krediitkaardi kasutuses oleva limiidi muutmist väikelaenuks ja seda kehtiva hinnakirja järgi.

"Mingisugust eraldi karmimat hinnastamist Swedbank ei rakenda," kinnitas Tukk.

Refinatseerimisega on kliendil võimalik kasutuses oleva summa tagasimaksmine ajatada kuni viie aastase perioodi peale.

SEB eraisikulaenude suuna äriarendusjuht Triin Messimas ütles, et SEB väljastatud plastikkaart kehtib küll kaks või kolm aastat, aga krediitkaardileping on sõlmitud tähtajatuna.

Krediitkaardilepingule alla kirjutades võtab krediitkaardi omanik kohustuse tasuda maksepäeval krediitkaarditehingute eest. Kui krediitkaardiomanik seda kohustust ei täida ja tekib võlgnevus, on pangal Messimase sõnul vastavalt krediitkaardilepingu tingimustele õigus leping üles öelda, st krediitkaardilimiit sulgeda ja nõuda kaardiga kasutatud krediidilimiidi kohest tasumist.

"Selline lepingu pangapoolne ülesütlemine seoses võlgnevusega ei sõltu plastikkaardi kehtivuse lõppemise hetkest," selgitas Messimas.

"Alternatiivina, vastavalt kokkuleppele kliendiga, võib pank pakkuda võimalust tasuda krediitkaardiga kasutatud summa ka graafiku alusel järgmaksetena," rääkis Messimas.

"Sellise lahenduse puhul annab pank endisele krediitkaardiomanikule spetsiaalse laenu võlgnevuse tasumiseks, millel on tõepoolest võrreldes tavaliste tarbimislaenude ja krediitkaartidega kõrgem intressimäär, kuna niisuguse laenu riskitase panga jaoks on väga kõrge - laenusaaja on juba varasemalt pangale võlgu jäänud - ja reeglina puudub sellel ka tagatis."

Mõlemas pangas on krediitkaartide arv püsinud aastataguse ajaga võrreldes samal tasemel.

"Arusaadavalt püütakse kõigepealt tasuda eluasemelaenumakseid. Olukorras, kus klient on kaotanud töö või sissetulekud on oluliselt vähenenud, võivad kõigepealt tekkida võlgnevused krediitkaartide ja tarbimislaenude tagasimaksmisel," sõnas Messimas. "Siiski on meie klientide maksekäitumine üldiselt vastutustundlik ja niisugust meelega võlgujäämist esineb väga harva."

Swedbankis on krediitkaartide keskmine limiidikasutus aasta algusest pisut kasvanud, kuid sellist tendentsi, et inimesed selle arvelt teisi kohustusi kataksid, ei ole pank täheldanud.

"Tarbimislaenude võlaportfell on kogu turul kasvanud ja majanduskeskkonnast tulenevalt ei ole põhjust arvata, et see trend lähiajal muutuks. Swedbank on laenu andmisel lähtunud vastutustundliku laenamise põhimõttest – omades 60-protsendilist tarbimislaenude turuosa, on meie võlgnike osakaal kogu turul vaid viiendik," ütles Tukk.