Kriisiaegne rahapõletamine reisilaevadega läks kalliks: Tallink ostis 8,5 miljoni eest kaubalaeva

 (75)
Tallink Stari esimene kaubasõit Eestist Saksamaale
Tallink Stari esimene kaubasõit Eestist SaksamaaleFoto: Henri-Kristian Kirsip

Tallink Grupp teatas täna börsile, et on sõlminud lepingu Navirail OÜ-ga ning omandanud veeremilaeva MS Sailor, millega DFDS veel selle aasta juunis Paldiski-Kapellskäri liinil sõitis. Tehingu maksumus oli 8,5 miljonit eurot.

"Hiljutine kriis näitas meile väga selgelt, et meil tuleb oma laevastikku tugevdada just kaubalaevadega, tagamaks selle, et oleme valmis igale olukorrale tulevikus kiiresti ja veelgi paindlikumalt reageerima ning saame oma tegevuses vastavalt vajadusele suurendada kas reisijate või kaubaveovõimekust," rääkis Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.

Enne lepingu sõlmimist Tallinkiga kuulus laev ettevõttele Navirail OÜ, kuid oli veel selle aasta juunikuus prahitud laevandusfirmale DFDS ning opereeris Paldiski-Kapellskäri liinil. Laev ehitati 1980ndate aastate lõpus ettevõttele Neste OY, kuid on viimaste aastakümnete jooksul kuulunud ka ettevõtetele Nordö Link ja Finnlines ning opereeris kuni aastani 2015 Finnsailor nime all.

Sailor kanti Tallink Grupi nimele Küprose laevaregistrisse, kuhu on kantud ka teised Tallink Grupi laevad, Eesti lipu alla täna, 30. juunil. Laev antakse Tallink Grupile üle 9. juulil Paldiskis. Ettevõte teeb otsused ning teavituse uue laeva liini ja graafiku osas lähiajal. Tehingu hind on 8,5 miljonit eurot.

"COVID-19 pandeemia ajal kasvas järsult nõudlus just kaubaveo järele meie koduturgude vahel ja praeguses olukorras tagasime me kaubaveo jätkumise peamiselt oma laevastiku reisilaevadega, mida on võimalik kasumlikult opereerida vaid siis, kui laevad veavad nii kaupa kui reisijaid," rääkis Nõgene. Ta tõdes, et peamiselt vaid kauba vedamiseks pole suured reisilaevad majanduslikult mõistlik lahendus. "Selliste laevadega tasub kaubavedu ära vaid toetuste abil," märkis Tallinki juht.

Seotud lood:

Praegu on Tallink Paldiski-Kapellskäri liinil kaubaveomahtu Eesti ja Rootsi vahel suuendanud reisilaevaga Isabelle. "Isabelle veab täna kahe riigi vahel peamiselt kaupa, kuna Eesti ja Rootsi vahel pole Rootsi pandeemiaolukorra tõttu turismi eesmärgil reisimine endiselt soovitatav, mis aga tähendab tegelikkuses seda, et iga päev veame me kahe riigi vahel edasi-tagasi rohkem kui 600 tühja kajutit. Kruiisilaevade kasutamine kaubaveoks pole meie ettevõtte jaoks kuluefektiivne tegevus," lisas Nõgene.

Seepärast on tema sõnul igati loogiline, et laevafirma mitmekesitab koroonakriisist saadud õppetundide mõjul oma laevastikku tulevikuks juba täna. Nõgene märkis, et Tallink Grupi tütarettevõtte HT Laevateeninduse tehnilised eksperdid on viinud läbi laeva põhjaliku ülevaatuse ning teinud kindlaks, et laev on suurepärases seisukorras, vastates igati Tallinki vajadustele ja kõrgetele tehnilistele nõuetele.

Sailor on 1987. aastal Poolas Gdanski laevatehases ehitatud ro-pax tüüpi laev (autotekiga reisilaev), mis on 157 meetrit pikk, 25 meetrit lai ning mille kogumahutavus (gross tonnage) on 20 921. Alusel on kokku 60 kajutit ning laev mahutab kokku 23 meeskonnaliiget ja 119 reisijat. Laeval on kokku 1500 liinimeetrit kauba ja sõidukite transpordiks. Aluse kiirus on 19 sõlme.