Kertši väina sild on praegu Venemaa tähtsaim taristuprojekt. Selle 19 kilomeetri pikkuse auto- ja raudteesilla eeldatav kogumaksumus on 4,5 miljardit dollarit.

Sild on Vene valitsusele poliitiliselt ja ideoloogiliselt ülitähtis, sest loob ühenduse mandri ja annekteeritud Krimmi vahel. Tänavu märtsis ehitust külastades teatas president Vladimir Putin, et sild peab valmima 2018. aasta lõpuks ning ähvardas „üles puua“ kõik ülemused, kes selle tööga toime ei tule. Paraku on suur osa projektile eraldatud rahadest Kremli audiitorite hinnangul kaduma läinud.

RFE/RL korrespondendi sõnul meenutab praegune tööliste olukord 2014. aasta Sotši olümpiale eelnenud inimvaenulikku olukorda. Ehitust korraldav firma Liberti reklaamib end televisioonis ning lubab huvitatutele 47 000 rubla (umbes 645 euro) suurust palka, 5000 rubla (68 eurot) elamiskuludeks, kahte söögikorda päevas, tasuta transpordi ehitusele ja tagasi, tööriideid ja magamiskohta. Kohale jõudes selgub aga, et kõik kulud arvestatakse siiski palgast maha. Ehitajaid sunnitakse tegema 11-tunniseid tööpäevi ning majutatakse ülerahvastatud ruumidesse.

Agentuuri teatel on ülevaatajatel tava töötajaid istumise, puhkamise ja väidetava lohakuse tõttu koheselt vallandada ning vältida sellega palga maksmist. Põhimõtteliselt peab Kertši väina silla ehitaja paistma alati tööga hõivatud, rääkis RFE/RL korrespondendile üks endine töötaja.