Nädal tagasi valiti Eesti parimat mobiilirakendust. Selleks sai müügitarkvara arendav ettevõte Pipedrive.

Konkurents oli tihe - võistlustulle astus kokku üle poolesaja mobiilirakenduse ja žüriil kulus mitmeid tunde, et välja selgitada 10 finalisti ja sellest konkursi võitja. Finalistide hulgas olid lisaks Pipedrivele ka Sportlyzer, Elisa Raamat, Barking, Pocopay, Bike-ID Eesti, Fleep, AirPatrol, VitalFields.com ja Timbeter.

Žüriis hindasime rakendusi viies erinevas kategoorias: teenuse sisu, funktsionaalsus, kasutajaliidese disain, mugavus, tehniline kvaliteet ning kasutajate arv ja selle kasvupotensiaal.

Üritades paika panna pingerida vastavates kategooriates lähtusin järgnevatest baasväärtustest/parameetritest. Nimelt rakendus peaks:

  1. Olema hea ja mugav kasutada
  2. Omama erinevate seadmete tugi
  3. Näitama sisu vastavalt kasutusele
  4. Välja paistma lihtsa registreerimise protsessiga
  5. Töötama minimaalsete vigadega
  6. Lahendama konkreetset probleemi
  7. Vastama kasutaja ootustele
  8. Prioritiseerima võimekust ja kiirust
  9. Olema rahvusvaheline
  10. Olema tugeva äri- ja turudusmudeliga (peab end suutma turundada õigetes kanalites)

Eestis arendatud rakendused paistsid silma kõige enam hea disaini-ja kasutajamugavuse, lihtsa registreerimise protsessi ning reaalse probleemi lahendamise osas. Miks just need?

Kunsti kallaku ja loova mõtlemisega inimestest meil Eestis puudust ei ole, sest oleme noor riik, kus on palju teha ja luua. Reaalseid probleeme lahendame aga hästi ilmselt sellepärast, et Eesti turule fokusseeritud ettevõtted peavad rohkem vaeva nägema võrreldes ülejäänud maailmaga, sest potentsiaalsete klientide, ja sealjuures ka investorite arv, on marginaalne ja sellest tulenevalt peab juba eos mõtlema sellele, kuidas ennast ise ära elatada.

Testlioga alustades oli meil sama mure - kuidas ennast ära elatada väheste ressursside taustal, et ettevõtet arendada? Asusime kohe suurendama reaalset raha maksvata klientide arvu, sest see oli ainuke võimalus jõuda järgmisele tasemele, et maailma vallutada. Ilma reaalse käibeta oleks olnud tunduvalt raskem müüa oma visiooni, sest keskmise Eesti kodaniku kombel ei olnud me just parimad müüjad.

Rakenduse edu on raske mõõta ainult üksikute parameetrite põhjal, kuid kindel on see, et kui sa teed midagi, mis lahendab sinu kasutaja jaoks probleemi ning toob neile naeratuse näole, siis oled kindlasti sellest konkurentsitihedast mobiilimaailmast väljunud võitjana.