"Kõiki neid episoode, detaile saavad tutvustada prokuratuur ja kapo, aga levinud info osas on osake tõtt," rääkis Michal, kelle sõnul pole tegu üksikjuhtumiga, vaid tegu on suurema ja tõsisema asjaga. "Need on süsteemsed juhtumid ja toimunud pikema aja vältel. Selle tõsidus rullub lahti, kui kõik esmased uurimismenetlused on läbi viidud."

Michal teatas, et Tallinna Sadama uuteks juhtideks on määratud ettevõtte finantsjuht Marko Raid ja advokaat Carri Ginter. Michal täpsustas, et tema palus Ginteril Tallinna Sadamat juhtima asuda, et oleks inimene ka väljastpoolt, kes vaataks, et kõik toimuks korrektselt, tehtaks korralikult koostööd kapo ja prokuratuuriga ning toodaks uuele juhatusele välja riskikohad. Ginter naaseb hiljem advokaadibüroo juurde.

Minister ütles eile Eesti Päevalehele, et ta on Tallinna Sadamaga seotud uurimisest teadlik olnud ametisse astumisest saadik. Täna kinnitas ta samuti, et teda informeeriti sellest, millised on kahtlused ja suures osas ka sellest, keda need puudutavad.

Michal märkis, et altkäemaksuvõtmise väljaselgitamine on oluline majandushuvide seisukohast, kuna säärane käitumine võib kujuneda julgeolekuohuks.

Kahtluste tõttu dubleeriti parvlaevahanke tegevusi

Parvlaevahankest rääkides ütles Michal, et kuna ministeerium oli uurimisest teadlik, siis püüti tegevusi dubleerida, et Kaljuranna ja Kiili kinnipidamisel saaks Tallinna Sadam tegevustega edasi minna ja partneritele kinnitada, et koostöö jätkub. "On olnud meie huvi, et see [parvlaevahange] valmis saaks," lausus Michal, kelle sõnul on projekt hetkel graafikus.

Michali sõnul on parvlaevahanke osas olemas igapäevane kontroll. "Vahepealsed sündmused, korruptsioon, ega nad tähtajale jõudmist kergemaks ei tee, aga kuna teadsime seda ette, siis ma loodan, et jõuame õigeks ajaks valmis ja ma arvan, et muret tundma ei pea."

"Meie ülesanne on täna tagada, et Tallinna Sadam saab endale võetud ülesannetega hakkama. Ma arvan, et see on nõukogu vastutus. Nii palju, kui teada, pole nõukogu olnud seotud, aga nii või teisiti tulevad nõukogus muudatused, see on juba varem kokku lepitud," rääkis Michal.

Michali sõnul tegeletakse riigiettevõtete juhtimise korrastamisega ning ta kinnitas, et need saavad paremini korda. Minister tuleb enda sõnul peagi välja plaaniga, mis ühendab erinevad riigiettevõtted nagu Saarte Liinid, lennujaam jne ühte haldusettevõttesse.

Küsimusele, kas Tallinna Sadama nõukogul ei ole korruptsioonijuhtumis mingit vastutust, vastas Michal, et nõukogu esimene vastutus on tagada, et ettevõte suudaks tööd teha. "See on järgmise faasi küsimus, millised muudatused tulevad. Kui ettevõtete koondamine tuleb, siis järgmise aasta alguses nõukogud sellisel kujul lakkavad niikuinii olemast," märkis minister.