AS Tere ja AS Ingmani Jäätised toovad koostöös müüki ainult Eestis turustatavad, kuid Ingmani Soome tehases toodetud Tere kaubamärki kandvad jäätised.

“Oleme otsinud häid ja kvaliteetseid tootjaid, kellega koostöös oma tootevalikut laiendada. Leidsime Ingmani näol endale uue ja usaldusväärse partneri ning lõime nendega käed,” ütles Tere piimatööstuse juht Oliver Kruuda. Ja lisas hetk hiljem veel uljalt: “Loodame, et saame kahe peale selle punase jäätisega turu ära vallutatud!”

Napsavad kliente

AS-i Ingmani Jäätised juhatuse esimees Margus Kastein rääkis, et kuigi praegu ollakse Eesti jäätiseturul kolmandad, siis loodetavasti aitab Tere kaubamärk neil kliente konkurentidelt endale napsata. “Tere on Eestis tippbränd ja soovime koostöös nendega oma turuosa kasvatada. Eesmärk on saada vähemalt teiseks ja ega see saladus pole, et Premia ja Balbiino arvelt tahaksime me kasvada,” ütles Kastein.

Mis alustel partnerlusleping sõlmiti ning kas Ingman rendib Tere kaubamärki või saadi kuidagi teisiti kokkuleppele, seda Kruuda avaldama ei soostunud.

Vastsed partnerid kinnitasid aga kui ühest suust, et taimset rasva Tere jäätistes ei ole. “Kõik on koorejäätised. Arvasime, et kvaliteedi pealt ei ole mõtet hakata kokku hoidma. Olgu tal parem maitse, kui et ta on odavam,” möönis Kruuda. Tere kaubamärgi all müügile toodavaid pulgajäätiseid on kahte sorti ning poes hakkavad need maksma umbes üheksa-kümme krooni tükk.

Praegu jäätiseturul liidripositsioonis oleva AS-i Tallinna Külmhoone juhatuse esimehe Kuldar Leisi sõnul ei õnnestu Ingmanil tõenäoliselt nende arvel laieneda.  “Ilmselt siin mingit turuosade jagamist ei toimu. Arvan, et sellel aastal hakatakse jäätist hoopis rohkem ostma ja nii võidavad kõik tootjad,” nentis Leis. Samas ütles ta ka, et kuna Eestis on võrreldes näiteks Soome või Rootsiga väga palju jäätisesorte, siis need, mis Tere poolt juurde tulevad, on tõsiseks konkurentsiks väike kogus.

Eesti teise jäätise suurtootja AS-i Balbiino juhataja Riho Niilsi sõnul on Tere pakutav konkurents tervitatav, kuid otsest ohtu ei näe ka tema. “Et tekiks oht meile, siis oleks ikka vaja väga kaua ja väga palju jäätist müüa. Rusikareegel on ikkagi see, et kui keegi tahab jäätisemüügist raha teenida, siis ta peab saama vähemalt 20% turust ning alles siis jõuab ta nulli,” ütles Niils.

Kaks tugevat konkurenti

•• Praegu on Baltikumi juhtivaks jäätisetootjaks Tallinna Külmhoone grupp, kelle tuntumad kaubamärgid Eestis on Premia, Väike Tom, Vaffa ja Vau.

•• Tallinna Külmhoone auditeerimata käive Eestis oli 2006. aastal 388 miljonit krooni, olles kasvanud võrreldes eelmise aastaga ligi 31 miljonit krooni. Ettevõtte aastakasum oli 8,6 miljonit krooni, samas kui 2005. aastal sai Tallinna Külmhoone 5,2 miljonit krooni kahjumit.

•• Jäätiseturul teist positsiooni hoidva Balbiino möödunud aasta käive oli 335 miljonit krooni ning kasum pea 10 miljonit krooni. Balbiino jäätisetehases ja logistikakeskuses töötab aastas keskmiselt 200 inimest. Tütarettevõtetes on 35 inimest.