Sageli pole väikeettevõtted ja ühemehefirmad, kelle rahalaekumised on ebaregulaarsed, pankade silmis laenukõlbulikud. Selliste mikroettevõtete alla kuuluvad ka paljud põllumajandusettevõtted, s.o talud, mis on oma olemuselt ühemeheettevõtted. Nende tulud on enamasti hooajalised ning sellest tulenevalt pole nad pankade silmis laenu saamiseks sobivad. Samas ei saa öelda, et neil ei ole laenu teenindamiseks raha – raha laekub siis, kui talupidaja saab saagi realiseeritud. Vahepeal on tal vaja tehnikat korrastada ja varusid täiendada, kuid selleks napib käibevahendeid.

Peale põllumeeste on sama murega kokku puutunud ka teiste tegevusalade väike- ja mikroettevõtjaid. See probleem puudutab väikeseid kinnisvaraarendajaid, kes ei saa oma projektide arendamiseks laenu.

Sellisel juhul tasub pöörduda väiksemate laenuandjate poole, kes ei näe selliste ettevõtete finantseerimises iseenesest takistust. Samuti suudavad väiksemad laenuandjad teie taotlust kiiremini menetleda. Laenutaotluse läbivaatamine võtab suuremas pangas teinekord nii kaua aega, et klient võib heast tehingust ilma jääda. Kui tegemist on väga hea tehinguga, mida kaotada ei taha, on laenu saamise kiirus väga oluline. Suurpangas tuleb oma laenukõlbulikkust tõestada paar nädalat ja kui suhtlus käib ühe meili kaupa päevas, siis head tulemust ei tule.

Ärikliendile oluline menetlemise kiirus ning nende probleemidest arusaamise ja kaasamõtlemise oskus on oma olemuselt omane eelkõige personaalpangandusele. Kui selline personaalne lähenemine saab suurtes pankades osaks vaid suurtele äridele, siis näiteks Nordic Hypo püüab seda lähenemist pakkuda kõigile klientidele, sest nende mahud pole nii suured ja nad leiavad aega iga kliendi jaoks.
Näiteks tuli nende juurde üks pereettevõtte, kes ehitab eramuid. Ostavad kinnistu, ehitavad maja valmis, finantseerivad laenu abil ehitust ja nii projektist projektini. Äri toimib, kuid suurpankade jaoks pole nad sobivad laenukliendid, sest nende käibed ei ole pidevad. Neil puudub püsiv kassavoog, sest nad elavad tehingust tehingusse. Samas on tegemist väga korrektsete klientidega, kelle usaldamine on end igati õigustanud.

Neile, kellel on palju väikeseid kalleid kiirlaene, on maksekoormus sageli probleem ja mitmed kliendid on saanud lahenduse mõistlikke intresse pakkuvatelt väiksematelt laenuandjatelt, võttes odavamat hüpoteeklaenu, makstes sellega vanad laenud tagasi ja langetades seeläbi mitu korda oma igakuist maksekoormust.

Kuidas aga valida väikelaenuandjate seast usaldusväärset partnerit, kes ei ehmata röövellike intressidega ega asu ootamatult seatud tagatist realiseerima? Esiteks, enne laenu võtmist tasub alati uurida laenuandja tausta. See info on klientidele hästi leitav finantsinspektsiooni kodulehel. Seal on info kõigi litsentseeritud finantsteenusepakkujate kohta, kuid nende alt jäävad välja hoiulaenuühistud. Hoiulaenuühistu saavad moodustada ka need, kes ei saa finantsinspektsioonilt tegevuslitsentsi ja kuni 3000 kliendini võivad hoiulaenuühistud tegutseda litsentsita.

Teiseks, usaldusväärne laenuandja on eelkõige partner sinu rahaasjades ning süveneb konkreetse äri spetsiifikasse, millega ettevõte tegeleb ja mida laenurahaga teha plaanib.

Jaga
Kommentaarid