Kahtlemata on iga vestlus kasulik, mis rahuldab kõiki osapooli ning annab häid tulemusi. Siiski juhtub kiires töötempos tihti, et töökaaslastega vesteldakse ainult hetkeprobleemidest ning paljud olulised mõtted jäävad väljendamata.

Arenguvestluse jooksul saab aja tunniks või kaheks maha võtta ning keskenduda konstruktiivsele vestlusele. Töötaja saab rääkida sellest, kuidas ta näeb oma arengut ning panust töökollektiivi. Juht saab omalt poolt anda töötajale tagasisidet, kuidas töötaja panust hinnatakse, ning motiveerida töötajat. Peale tööteemade saab vestelda ka inimestevahelistest suhetest töökollektiivis. Sageli on suhete pinnalt tekkinud konflikte, mis vajavad lahti rääkimist.

Arenguvestluses on võimalik rääkida visioonidest – kuidas töötaja saab oma tööülesandeid efektiivsemalt täita, teha ettepanekuid, mida võiks muuta, et töö oleks tulemuslikum. Juhi jaoks on töötaja ettepanekud ja arvamused väga väärtuslikud, sest need annava aimu, milline on töötaja ja tööandja koostöö.

Juhul kui arenguvestlusesse suhtutakse kui formaalsusesse, siis on selle kasutegur väike. Arenguvestlus on  võimalus nii töötajale kui ka tööandjale suurendada vastastikust mõistmist ja koos-tööd.