Kuidas digitaliseerimise abil ettevõtet kriisist säästa?

 (2)
laorobotid
laorobotidFoto: Ocado

Ülemaailmne epideemia seab ettevõtjad kõikjal maailmas keerulisse olukorda. Kas äritegevus saab jätkuda näost-näkku kontaktita ja mida saab teha ohtude minimeerimiseks? Kuidas tagada äritehingute sõlmimine, kui reisimisvõimalused on piiratud?

COVID-19 tõestab ehedalt, et kui tervishoiusüsteemidesse ilmuvad mõrad, aktsiad varisevad, reisid tühistatakse ja inimesed seisavad silmitsi tõsiste tagajärgedega, oleme me üsna abitud. See aga ei pea veel tähendama äritegevuse lõppu.

Ettevõtetele ja eraisikutele verifitseerimist pakkuva Entify operatsioonide juht Victoria Saue usub, et seesuguse kriisiga toimetulemiseks on eelkõige vaja strateegiat ja ratsionaalset mõtlemist. Tema sõnul on tähtis võimalikult palju ette planeerida ja kohaneda, kui asjad lähevad teisiti: „Äritegevus ei pea peatuma, vaid tuleb püüda muutuvate asjaoludega kohaneda. Vanad meetodid võib asendada tehnoloogiliste vahenditega: koosolekud võivad olla virtuaalsed, uue kliendiga koostöö alustamisel võib füüsiliste kohtumiste asemel kasutada verifitseerimisprotsesse ja nõuetele vastavuse saab tagada mitmesuguste töövahendite abil. Maailm muutub ja meie äritegemise viisid peavad sellega kohanema."

Automatiseeri protsessid

WHO (Maailma Terviseorganisatsioon) hinnangul on üks kõige tõhusamaid viise viiruse kiire leviku vastu võitlemiseks loomulikult karantiin ja viirusega kokkupuutunud inimeste eraldamine. Teine soovitatud ennetusmeetod on kodukontor, mis võib olla üsna kergesti rakendatav (sõltuvalt ettevõtte iseloomust). „Ettevõtete juhid saavad kaugtöö kasutamisel määrata mõistlikud ootused tulemustele, tagada turvalise võrgustiku ja seadmed," pakub Saue. Mida veel teha saab?

„Kui mõni protsess on jaotatav teatud tööhulkadeks, on need automatiseeritavad. Selle asemel, et uue kliendiga koostöö alustamisel või klientidega kohtumisel rida erinevaid kokkusaamisi korraldada, saab kasutada internetis verifitseerimist, mille käigus koguda kõik vajalikud dokumendid ja teave automaatselt. See kiirendab protsesse ja võimaldab äritegevusel jätkuda ka siis, kui töötajate read vähenevad," lisas Saue.

Asenda füüsiline virtuaalsega

Bakterid levivad pindade katsumise ja näost-näkku kohtumiste kaudu, mis tähendab, et mõistlik oleks kõik füüsilised kohtumised asendada virtuaalsetega. Saue sõnul ei pea ka piiride sulgemine tähendama tingimata elu ja äritegevuse seiskumist, sest mitmed äridele suunatud IT-lahendused annavad võimaluse jätkata minimaalsete kadudega ja soodustavad kaugtööd.

„Järgmised nädalad näitavad paremini, missuguse jälje olukord riikidele majanduslikult jätab, ent soovitan ettevõtetel ellujäämiseks tehnoloogia poole pöörduda. Kui on pooleli rahvusvaheline äritehing ja reisida ei ole võimalik, saab kasutada tehingu sõlmimiseks digitaalset isikute tuvastamist ja elektroonset allkirjastamist. Ettevõtte tausta manuaalse guugeldamise tulemus ei pruugi olla usaldusväärne ja dokumentide füüsiliselt saatmisega võivad kaasneda täiendavad viivitused, mistõttu võiks kaaluda olemasolevaid digitaalseid lahendusi isiku tuvastamiseks või ettevõtte kohta teabe kogumiseks," soovitas ta.

Ole uuendusmeelne

Saue leiab, et uuenduslikud pangandus- ja kaubandusettevõtted saavad keerulistel aegadel ka ennetavalt pettuse ja rahapesu vastu võidelda, kui on valmis rakendama äris uusi meetmeid selle tõkestamiseks. „Ettevõtete strateegiate loomine ja tegevuse planeerimine võiks olla optimistlik, kuid kindlasti tuleb säilitada reaalsustaju ja teatud ettevaatlikkus. Riskide maandamise ja töö digitaliseerimise nimel kasutusele võetud uuendused võivad mitte ainult säästa ettevõtet kriisist, vaid anda ettevõtete töömeetoditele jäädavalt uue kuju," märkis Saue.