Erply valmistab veebipõhist majandustarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kuigi nad on peamiselt keskendunud väikestele paari-kolme poega kettidele, on neil ka suuri, 100 või enama poega kette, ütles tehnoloogiajuht Alari Koppelmaa, vahendab Wall Street Journal.

Nende lugu on tüüpiline - grupp sõpru sai umbes 10 aastat tagasi kokku, et programmeerida ja ehitada veebilehti, kui nad pooljuhuslikult avastasid lahenduse, mis pani neid ettevõtet rajama.

Koppelmaa ütles, et nad keskenduvad põhitegevusalale ehk rajavad poodidele täispakette - krediitkaardimakseid, tellimissüsteemi ja arvete väljastamist. See töötab enamiku triipkoodi- ja krediitkaardilugejatega ja muude taoliste seadmetega.

Ettevõtet tõesti reformis investorite leidmise võistlus Seedcamp aastal 2009. Enne seda pakkusid nad kontoritarkvara, kliendihaldust ja muud taolist.

Siis nad mõistsid, et kui nad tahavad edu saavutada, peavad nad tegema midagi teistsugust. "Me vaatasime konkurentsi. IT oli kas väga kallis ja keeruline või liiga lihtne."

Seega tulid nad lagedale oma versiooniga, kasutades pilve ja veebipõhist lahendust. Hiljuti tulid nad välja krediirkaardi maksesüsteemiga, mis, tõsi küll, aksepteerib vaid magnetribaga kaarte.

Erply on alati olnud rahvusvaheline firma, mis avas varakut kontorid nii Londonis kui Austraalias. Nüüd aga kiikab firma USA poole, kuna töötamine paljudel Euroopa turgidel tähendas erinevaid süsteeme.

"Me pidime langetama otsuse. Kas me lähme USAsse või Euroopa riikidesse, millel kõikidel on oma seadused ja maksusüsteem? See ei olnud raske otsus," selgitas Koppelmaa.

Siiani on Erply rajanud müügi ja teenindustoe kontori USAs ja laiendab tegevust.