Mustvalgelt ametijuhendisse kirja pandud kohustused saab teadmiseks võtta ja neid täita. Samuti on võimalik kirjalike ja ametlike reeglite täitmist kontrollida ning ka  nende mittetäitmise korral nõuda aruandmist.

Igas töökollektiivis kujunevad aga aja jooksul veel kirjutamata reeglid, mida kuhugi kirja ei panda, kuid millega ometi arvestatakse.

Suurepärane, kui mitteametlikud reeglid täiendavad ametlikke. Kui aga mitteametlikud reeglid on ametlikega vastuolus, tekib soodne pinnas konfliktideks. Loomulikult on igal reeglil erandid, kuid kuhu see piir tõmmata?

Näiteks: kui suur hilinemine tööle on veel aktsepteeritav ja millise hilinemise puhul tekivad probleemid? Milliste sündmuste puhul on ka pikemaajaline hilinemine mõistetav?

Töökollektiivi mikrokliima seisukohast on oluline, et ka mitteametlikest reeglitest  räägitakse, ning kui nad on ametlike reeglitega vastuolus, siis neid muudetakse.