Sellest Soomes pagaritooteid valmistavas tehases Fazer Leipomo ligikaudu 400 ja maiustusi valmistavas tehases Cloetta-Fazer 130 töötajat.

Soomlastelt on Eesti personalijuhtidel kindlasti nii mõn-dagi õppida. Fazeri tehas on hea näide pika ajaloo ja kaua-aegsete personalijuhtimise traditsioonidega organisatsioonist, kus personalitöö põhineb selgelt ettevõtte missioonil, väärtustel, pikaajalistel ees-märkidel ja sellest tuleneval strateegial. Personalijuhtimine ettevõttes on pigem ressursi kui inimeste juhtimine erinevates tööprotsessides. Samas on töötajad partnerid, kellega tööandja arvestab ja keda otsustamisprotsessidesse kaasab.

Töötajad loovad väärtuse

Peamise väärtuse loovad Fazeris firma töötajad, kel on ettevõttele vajalikud teadmised, oskused ja isiksuseomadused. Kompetentsid omakorda põhinevad ettevõtte põhiprotsessidel, milleks on saia- ja leivatoodete ning maiustuste valmistamine. Kompetentsipõhine lähenemine on lubanud firmal värvata tööjõuturult kõige õigemaid inimesi, kelle karjäär on ettevõtte sees sageli olnud suhteliselt pikk – alates ametikooli õpipoisist kuni spetsialistini või juhini. Karjäärisüsteem omakorda on võimaldanud pikaajaliste töötajate kaudu juurutada ettevõttes neid väärtusi, mida omal ajal, üle 110 aasta tagasi eeldas töötajatelt firma asutaja Karl Fazer ja mis toimivad edukalt ka tänapäeval.

Personalijuhtimine Fazeris toimub kindla tegevustsükli alusel. Kindlale kuule aastas langevad vastavad tegevused alates tööjõu plaani koostamisest ja palgauuringutest kuni töötajate koolitamiseni ja üldise personalijuhtimise iga-aastase ülevaate tegemiseni.

Kogu koolitus ja arendustegevus on üles ehitatud strateegilistele, ametialastele ja baaskompetentsidele, mis töötajatel peavad olema, et pakkuda tarbijale just selliseid tooteid, mida nad ootavad.

Ruumid sisendavad kodutunnet

Nii ettevõttesse sisenedes kui ka seal ringi liikudes võis aru saada, et on püütud töötajatele luua kodust tunnet, kus peale igapäevase töötegemise saab töötaja kasutada spordisaali, teha arvutitoas pangaülekandeid ning hubases kohvikus mõnusalt einestada. Selliste personaalseid vajadusi rahuldavate teenuste osutamine töötajatele toob kasu ettevõttele, sest see suurendab firma kui tööandja väärtust töötajate silmis.

Fazeri eeskujul on Eesti toidutööstusele, ja miks mitte ka muudele ettevõtetele, välja pakkuda üks omapärane soodustus. Nimelt kannab töö-andja poole töötaja kaalujälgimise kuludest. Esialgu võib see tunduda priiskamisena. Kuid järele mõeldes võidab sellest ka tööandja, kelle juures töötab hea tervisega reibas töötaja.