Tehnoloogia areng toob kaasa uusi infrastruktuure, mis loovad omakorda uusi ärimudeleid.

Pärnsalu sõnul peaks infotehnoloogia muutuma ettevõttes paindlikuks teenusepakkujaks, mida tuleb võimaldada ka enda töötajatele.

"Kui ettevõtja piirab töötaja e-posti suurust või ligipääsu teatud keskkondadele, siis hakkab kasutaja otsima väliseid võimalusi - on selleks siis Google`i või mõni teine teenusepakkuja. Kuid samas on ettevõtja jaoks järjest enam oluline kontrollida ja hallata informatsiooni levikut, pakkudes selleks usaldusväärset keskkonda, et töötajad ei peaks kasutama väliseid teenusepakkujaid. Seetõttu peab IT muutuma ettevõtluses teenusepakkujaks, mis võimaldab arendada nii ettevõtte sisest kui ka välist tegevust," selgitas Pärnsalu.

Põhiliste IT kui teenuse väljunditena tõi Pärnsalu esile teenuste universaalsemat kasutusvõimalust ning võimalust luua ja pakkuda klientidele uusi ärisuundasid ning suurendada ka vastavalt vajadusele mahtu - seda madalamate kuludega kui klassikaliselt võimalik oleks.

Kuidas muuta IT teenusepakkujaks?

Infotehnoloogiast kui teenusepakkujast saab lähitulevikus uus standard. Selleks tekib vähemalt neli taset, millel kõigil on oma teenused: lõppkasutaja tase, äriteenuse tase, aplikatsiooni tase, infrastruktuuri tase.

Pärnsalu: "Infotehnoloogia tuleb kasutajale teha tarbitavaks ehk teenuseid võiks pakkuda tootepakettidena – need peaksid olema tarbijale sama kättesaadavad ja kergesti kasutatavad kui on kraanist vee saamine ja tarbimine. Kasutajad peaksid tarbima valmis mudeleid ja tootepakette ning infotehnoloogia haldus peaks olema tehnika ning tarkvara käes. Tarbija jaoks on ennekõike oluline lõpptulemus mitte protsess."

Ettevõtte jaoks on IT teenusepakkujaks muutmise jaoks oluline mõista enda äri strateegiat ja eesmärke, mis võimaldavad luua vajaminevad protsesse, moodustada sobilikke teenuseid ning alles seejärel rakendada tehnoloogiat, et loodud teenuseid efektiivselt kasutajale pakkuda.

Pärnsalu hinnangul tuleb ettevõttel selleks luua modernne infrastruktuur, millele on võimalik rakendada automatiseeritud haldust, mis oleks ärile turvaline ja kättesaadav ning võimaldaks uut tüüpi teenuste osutamist - see võimaldab rakendada infotehnoloogiat kui teenusepakkujat enda ettevõtte arendamisse.

Kolm tegurit, mida IT kui teenusepakkuja puhul silmas pidada:

1. IT kui teenusepakkuja puhul on oluline reaalselt teada enda äri vajadusi.

2. Oluline ei ole teenuseid üle osta vaid leida kõige sobilikum kasutamise võimalus enda vajaduste jaoks. Teenuste tootepaketid peavad olema äri jaoks efektiivsed.

3. Infra teenuste automatiseerimine ja andmete mobiilsus on põhilised valdkonnad järgmise põlvkonna infotehnoloogias.