Meeldivatest teemadest on kerge rääkida, sind kuulatakse meeleldi ning vestluse lõppedes on kõigil hea tuju. Paratamatult tuleb aga igas kollektiivis ette probleeme ja teineteise mittemõistmist, mis vajab asjalikku probleemide lahtirääkimist. Kuidas seda siis edukalt korraldada?

Kõige olulisemaks punktiks on eelnevalt oma peas vestlus eri versioonides “läbi mängida” ning analüüsida, millisena oleks see kasulikem kõigile osapooltele. Üsna tihti nähakse raske vestluse puhul oma vajadusi ning unustatakse sootuks teine osapool. See juhtub kõige sagedamini siis, kui emotsioonid käivad mõistusest üle.

Emotsionaalselt tugevalt laetud olukorras võidakse keskenduda oma “õiguse” väljendamisele, mitte situatsiooni lahendusele või jätkuvale konstruktiivsele koostööle.

Raskeid vestlusi on kergem pidada, kui suudetakse teine osapool ära kuulata ning asjalikke küsimusi esitada.

Raskeid vestlusi pole vaja vältida või edasi lükata, parem on teha omalt poolt kõik, et vestluse korraldus sujuks võimalikult lihtsalt, ning saavutada optimaalsed tulemused.