Kuidas toimub e-apteegis nõustamine ning kui palju maksab kauba kohale toomine?

 (10)
Millist ravimit valida? E-apteegistki peaksid saama kohest nõu.
ApteekFoto: Ester Vaitmaa

Apotheka kett avab esmaspäeval Eesti esimese e-apteegi. Selle erinevus tavalisest e-poest on suurem turvalisus ning nõustamine. Kuidas aga nõu andmine toimub ja palju kauba saatmine maksab?

Apotheka ketti haldava Terve Pere Apteegi juhataja Kadri Tammepuu ütles Ärilehele, et nõustamine käib neil vestlusakna (chati) teel. Tööajal vastab apteeker selle kaudu tekkivatele küsimustele. Oma küsimuse võib saata ka e-kirja teel. „Telefoni teel nõustamist me praegu ei plaani, aga ei välista, et kunagi ka selleni jõuame. Kui inimene tellib kauba näiteks öösel ja soovib esitada ka küsimuse, siis läheb see automaatselt apteekri e-maili peale ning hommikul tööle tulles vastab ta öö jooksul saabunud kirjadele."

E-apteegil on kohustus ravimid kliendini toimetada vähemalt kolme tööpäeva jooksul ning hind ei tohi sõltuda sellest, kus tellija asub. „Meil hakkab olema nii, et kui sa ühel tööpäeval tellid, siis järgmisel peaks kaup juba kohal olema. Tellitud kauba kohale toomise hind on kuni aasta lõpuni 1 euro, edaspidi juba vastavalt postiteenuse pakkuja hinnakirjale ehk umbes 3-4 eurot saadetise kohta," ütles Tammepuu.

E-apteek on Tammepuu sõnul eelkõige mugavusteenus, mis jääb nišiks ning mille pealt suurt kasumit teenida ei pruugigi. „Juhul, kui elad kohas, kus apteeki läheduses ei ole ning sul ei ole ravimit vaja kohe, siis on see hea võimalus. Lisaks on ka delikaatsed ostud ja terviseprobleemid, mida sa ei taha teiste võimalike apteegikülastajate ees arutada. E-apteegis on klient nõustajaga kahekesi."

Küsimusele, et miks teised apteegid ei ole veel sama lahendusega turule tulnud või isegi lähedal tulemisele ütles Tammepuu, et seda peaks eelkõige neilt endilt küsima, kuid Apotheka on tihti olnud apteeginduses suunanäitaja ning teistest innovaatilisem.