Telefonivestluse käigus võib teineteisest möödarääkimisi esineda rohkem kui silmast silma vestlemisel.

Samuti võib ühel osalisel olla vestluseks ebasobiv aeg; nii jääb vajalik sõnum edastamata, teisele osalisele jääb aga halb tunne, et temaga ei tahetud rääkida.

Selleks et töised kõned oleks igati sisukad ja meeldivad, tuleb arvestada lihtsaid põhitõdesid:

•• Helistades tutvustage ennast selgelt ja arusaadavat, vajaduse korral ütelge asutuse nimi.

•• Töökõnet tehes on hea, kui ütlete kõigepealt lühidalt, mis teemal soovite rääkida. Selline informatsioon võimaldab vastuvõtjal õigele lainele kohanduda.

•• Tasub üle küsida, kas vastuvõtjal on võimalust ja aega antud momendil rääkida. Kui ei ole, siis tuleb küsida, millal võib tagasi helistada.

•• Kui telefonikõne on mingil väga olulisel teemal, siis on kasulik üle küsida, kas teist saadi piisavalt hästi aru.

•• Kui peate päeva jooksul vastama paljudele telefonikõnedele, siis püüdke eristada olulised kõned ebaolulistest ning ebaolulised viisakalt rutem lõpetada.

See kõik on tuttav, kuid kipub kiires töösaginas vahel ununema. Seetõttu on hea seda endale aeg-ajalt  meelde tuletada.