Ühel Eesti firmal juhtus paar aastat tagasi lugu, mis seda väidet kinnitab. Ettevõte ostis ühelt kullerfirmalt 24-tunni teenuse, et teise riiki konkursile saadetud pakkumine kindlasti õigeaegselt õigesse kohta jõuaks. Kurb küll, aga just siis tekkis kullerfirma süsteemis tõrge. Dokumendid viidi kohale küll, kuid 12 tundi eeldatust hiljem. Kullerfirma oli nõus selle tõttu teenuse hinda alla laskma, lähtudes väitest, et pakk viidi ikkagi kohale. Firma aga oli hilinetud 12 tunniga kaotanud võimaluse taotleda avatud konkursil miljoneid.

Õnneks juhtub selliseid apsakaid üsna harva ning enamikus on firmad Eestis pakutavate kullerteenustega rahul. Suuremad teenuste pakkujad püüavad klientidelt saada tagasisidet võimalikult tihti, et selle järgi kohendada oma järgmiste aastate tegevuskavu.

DHL teostab iga-aastast rahulolu-uuringut, Bizpak viib läbi küsitlusi, mis korduvad igal aastal kaks korda. Kullerfirmade meelest on Eesti firmad pakutavate teenuste suhtes väga nõudlikud ning see sunnib teenusepakkujaid rohkem pingutama, et karmis konkurentsis püsima jääda.

Huvid põrkuvad

Millised on siis need põhjused, miks firma ei saa Eestis pakutavate kullerteenustega veel saja-protsendiliselt õnnelik olla? Kõige suuremaks puuduseks loetakse seda, et saadetise kättetoimetamine nädalavahetusel ja öösel on kallim. Kui on tegemist ettevõttega, nagu näiteks Elcoteq Tallinn, mille tootmisprotsess on väga täpselt paika pandud, siis peaks lepingupartneriks olev kullerfirma seda arvestama olenemata oma tööajast. Kui aga nädalavahetusel kullerfirma töö sisuliselt seisab ning saadetise kättesaamiseks tuleb teha suuri lisakulutusi, häirib see kogu tootmist.

Teiseks oluliseks puudujäägiks peavad firmad seda, et mitte kõikidel kullerfirmadel ei ole saadetise teekond internetis reaalajas jälgitav. Teadmine, kus pakk või dokumendid mingil kindlal ajahetkel viibib ning millal kaup võiks saabuda, võimaldaks tööd palju efektiivsemalt planeerida.

Mures on mõlemad

Muret kostab ka teiselt poolt. Kullerfirmade arvates ei oska paljud firmad nende poolt pakutust maksimumi võtta. Hea näide selle kohta on see, et väikese lisatasu eest võib UPS vastutust saadetud kaupade eest tõsta kuni 50 000 USA dollarini (umbes 600 000 krooni).

DHL-i arvates võiksid kliendid tõsisemalt suhtuda oma saadetiste lisakindlustusse, sest kullerfirma pakutav automaatne kindlustus ei korva täies ulatuses kõiki riske.´

Kasutamata ala

?? Kullerfirmade meelest võiksid ettevõtted rohkem kasutada järgmisi teenuseid:

?? Raha tagastamise garantii. See tähendab, et kullerfirma tagastab teenuse kogu maksumuse, kui firmast olenevatel põhjustel saadetis hilineb.

?? Kulleri vastutuse suurendamine. Kulleri vastutust võib tõsta kuni 600 000 kroonini.

?? Erinevad saatmislahendused ehk siis tarkvara, mis kliendi arvutisse paigaldatuna lubab saatmisprotsessi juhtida ja jälgida.

?? Saadetiste kindlustamine.

Uus teenus tulemas

?? Rahvusvaheline kuller- ja ekspressteenus DPD hakkab peatselt pakkuma garanteeritud kättetoimetamise aega kõikidele pakkidele, mida transporditakse DPD distributsioonivõrgustiku kaudu. DPD teenust pakub Eestis AS Baltic Logistic System (BLS) Eesti. ?Uuringud on näidanud, et paljudele ettevõtetele oleks väga vajalik just selline teenus, mis on kiire ja pakub usaldusväärset garanteeritud kättetoimetamise aega pakkide puhul, mida ei soovita saata kallimate võrgustike kaudu,? räägib DPD tegevjuht Claude Béglé. ?Oleme seda teenust juba edukalt pakkunud mitmel kohalikul turul. Nüüdseks oleme täiustanud ka oma teedevõrgustikku ja on tõsiselt hea meel, et 2005. aastast oleme võimelised pakkuma DPD GUARANTEE teenust kogu Euroopas.?

?? Suveks jõuab teenus ka Balti riikidesse, Sloveeniasse, Poolasse, Islandile, Tšehhi ja Slovakkiasse.

?? Internetist tellimise võimalus.