Kuni 32 miinuskraadi välja kannatav kütus maksaks vaid paarkümmend senti rohkem, kuid seda ei ole rentaabel Eestisse tuua, kirjutab SL Õhtuleht.

Sellist arktilist kütust saaks vaid Skandinaavia tehastest, sest Venemaal tarvitatav ei vasta euronõuetele. Nii ei tohi Venemaalt väiksemaid koguseid tuua, Skandinaaviast peaks aga ostma korraga 2000–3000 tonni. Alexela Oili juhatuse liikme Juhan Parmase sõnul vältavad Eestis pakaseilmad liiga lühikest aega ja sellist kogust ei jõuta maha müüa.

Eesti tanklates on siiski ka Venemaa arktilist diislikütust, mis ei külmu, kuid seda müüakse kergkütteõli sildi all.

Leedus toodetav talvine diislikütus kannatab Parmase sõnul välja ehk 10–20 miinuskraadi. Seetõttu soovitab ta valada paaki tanklas müüdavaid kütuselisandeid, mis aitavad hangumise vastu.

Eestis kehtivad normid nõuavad, et talvine diislikütus peab säilitama filtreeritavuse –26 kraadi juures.

Kui ilm on külmem, siis ei saagi tarbijakaitse paljudel hangumisjuhtudel kütusemüüjat süüdistada.