Kümme autot, mis sõid tootjatelt 20 miljardit eurot

 (55)
Kümme autot, mis sõid tootjatelt 20 miljardit eurot
Bugatti Veyron Scanpix/AP

Automotive News Europe koostöös uuringufirmaga Bernstein Research järjestas viimasest viieteistkümnest aastast pärit kümme sõidukit, mis rängalt kahjumisse jäädes on oma loojatelt söönud vähemalt 20 miljardit eurot.

Suurte hävijate hulka kuuluvad sellised tootjad nagu Daimler, Volkswagen, Peugeot, Jaguar, Renault ja Fiat, vahendab auto24.ee.

Mõned hävinud sõidukitest viisid oma loojad pankroti äärele, teised aga sõid lihtsalt suurtes kogustes raha.

Suurimate hävijate edetabel

1. Smart ForTwo
Esimese põlvkonna Smart ForTwo loomisele kulus 3,35 miljardit eurot, kahjum iga müüdud auto kohta 4470 eurot. Uuringutefirma Bernstein Research hinnangul ei teeni Daimler kasumit ka praeguse Smarti generatsiooniga.

2. Fiat Stilo
Volkswagen Golfi konkurendiks plaanitud sõiduki loomiseks kulus 2,1 miljardit eurot, kahjum iga müüdud sõiduki kohta 2729 eurot. Saadud löögist pole ettevõte siiani toibunud.

3. Volkswagen Phaeton
Volkswageni esimese luksusauto loomisega kaasnenud kulud küündisid 2 miljardi euroni, iga müüdud auto kohta teenis ettevõte 28 101 eurot kahjumit.

4. Peugeot 1007
Ainulaadse lükanduksega väikeauto osutus reaalses elus liiga kalliks, selle loomisele kulutatud 1,9 miljardit eurot ja väikesed müüginumbrid tõid iga müüdud autoga kaasnenud kahjumiks 15 000 eurot.

Seotud lood:

5. Mercedes-Benz A-klass
Esimese põlvkonna A-klassi loomiseks kulutati 1,7 miljardit eurot, iga müüdud auto kohta kaotas ettevõte 1443 eurot.

6. Bugatti Veyron
Maailma võimsaima seeriaauto loomine nõudis Volkswageni kontsernilt 1,7 miljardit eurot, müüdud autode nappi arvu ja kõrget hinda arvestades kaotab kontsern iga Veyroni müügiga 4,6 miljonit eurot!

7. Jaguar X-Type
Kui Ford Mondeo veermikule loodud Jaguar X-Type oli oma lahkumiseni Jaguari ajaloo edukaim sõiduauto (362 000 müüdud eksemplari), kuid 1,7 miljardi euroni küündinud arenduskulud tõid kaasa 4687 euro suuruse kaotuse iga müüdud auto kohta.

8. Renault Laguna
Renault konkurent Saksa autotootjate toodangule kukkus erinevatel põhjustel läbi, 1,5 miljardit autosse pandud eurot toovad iga müüdud sõidukiga kaasa 3548 euro suuruse kahjumi.

9. Audi A2
Alumiiniumit rohkelt kasutanud väikeauto pidi algul ilmuma müügile Volkswageni kaubamärgi all, kuid hiljem otsustati teda müüa Audi kaubamärgi all. 1,3 miljardi euro kulutamine A2 loomiseks tõi iga autoga kaasa 7532 euro suurse kahjumi.

10. Renault Vel Satis
Kuigi Vel Satisi pidi aastas müüdama 50 000 eksemplari, leidis aastatel 2002 kuni 2009 kokku omaniku vaid 62 000 autot. Arenduskulud 1,2 miljardit eurot tõid iga müüdud Vel Satisega kaasa kahjumi 18 712 eurot.