Mõlemad organisatsioonid kutsusid Läänemerel tegutsevaid laevandusettevõtteid loobuma laevade heitvee laskmisest Läänemerre.  Laevanduskompaniisid kutsuti ühinema vabatahtliku leppega mitte lasta heitvett merre ka rahvusvahelistes vetes, kus see on hetkel seaduslik.

Avaldused saadeti kuues Läänemere äärses riigis ligi 50-le laevafirmale, neist kümme laevafirmat nõustusid vabatahtlikult puhastamata heitvee merre laskmisest loobuma.

Üleskutsega nõustusid leppima Birka Line (Soome), Hurtigruten (Saksamaa), Lindaliini (Eesti), Molslinien (Taani), Peter Deilmann Reederei (Saksamaa), Seawind Line (Soome), Tallink/ Silja Line (Eesti) ning Viking Line ABP (Soome). YLE24 andmeil ühinesid esmaspäeval üleskutsega veel Nordic Jetline Finland ning Eckerö Line. 

Ühingute teatel tekib aastas laevadel vähemalt 1,6 miljardit liitrit "halli heitvett" (dušši- ja pesuvesi), mis lastakse otse Läänemerre. Reisilaevade tualettidest lastakse vett üle 100 miljoni korra igal aastal ja osa sealsest tekkivast puhastamata "mustast heitveest" jõuab otse Läänemerre.

Laevadelt lastavad heitveed sisaldavad iga-aastaselt kuni 460 tonni lämmastikku ja 150 tonni fosforit, mis soodustavad vetikate, sh toksiliste sinivetikate õitsemist ja vee kvaliteedi halvenemist. Samuti sisaldab heitvesi baktereid, viiruseid ja teisi haigustekitajaid, puhastusvahendeid ja raskemetalle.

Organisatsioonide teatel soodustab puhastamata heitvesi Läänemere eutrofeerumist - vetikate vohamist, mis kahjustab vee hapnikusisaldust ja kokkuvõttes võib põhjustada teiste veeorganismide, sealhulgas kalade surma. Toitainete liiasus on tõsiseks ohuks Läänemere bioloogilisele mitmekesisusele.