"On väga piinlik lugeda arvamust, et Estonian Airist on välja viidud varasid. Isegi parvlaeva vaidlustes MKM-i vastu olev jurist peaks teadma majanduse algtõdesid – varad ja kohustused käivad käsikäes. Olgu siis veel lihtsamalt öeldud – kui teil on korter ja korterilaen, siis need taandavad üksteist. Nagu auto ja autoliising. Tihti isegi samas väärtuses. Kuid lugedes vaid varade poolt, võib rääkida kogu maailmale, et ootamatult on kadunud varad, ehkki ollakse vabanenud ka laenust," kommenteeris Kuningas.

"AS Estonian Airil on pankrotiavalduse kohaselt varasid 59,2 miljonit eurot, sealhulgas põhivara 44,4 miljonit eurot ja käibeavara 14,8 miljonit eurot. AS Estonian Air on kõikide lennukite osas sõlminud kasutus- või kapitalirendilepingud ning tagastab käesoleval ajal lennukeid. Nende lepingute omapärast tulenevalt kajastatakse lennukeid AS-i Estonian Air bilansis põhivarana, kuid lennukid ei ole kunagi olnud AS-i Estonian Air omandis," jätkas ta.

"Bilansis on kajastatud kohustustena ka lennukite eest kuni aastani 2023 edaspidi tasumisele kuuluvad summad. AS Estonian Air oleks kapitalirendilepingute alusel kasutatud lennukid omandanud kapitalirendilepingu lõppedes 2023. aastal," selgitas Kuningas.

Eelnevalt ajakirjanduses avaldatud AS-i Estonian Air vara väärtuses 11,4 miljonit eurot olid hinnangulised ja seotud asjaoluga, et lennukid ei ole AS-i Estonian Air omandis.