Kunstiakadeemia lahendused, mis muudaks elu kosmosekeskuses inimsõbralikumaks


EKA uus maja
EKA uus majaFoto: Madis Veltman

Täna toimus Eesti Kunstiakadeemias disainiteaduskonna värskete ettevõtluskoostöö tulemuste avalik tutvustus ehk EKA Design Showcase. Ärilehe vahendusel sai ürituselt ülekannet vaadata.

Esitlusele tulid uuenduslike toodete ja teenuste kontseptsioonid, prototüübid ja valmislahendused, mis näitavad uusi arengusuundi kosmosetööstuses, transpordis, pakiveos ja mujalgi. Disainipäeva lõpus kuulutatakse välja Abakhan Creative Award laureaat.
Avaettekande tegib Ott Vatter (e-residentsuse programmi asejuht), kes tutvustab ühisprojekti arenguid, milles EKA interaktsioonidisainerid teevad kaastööd e-residentsuse teenuse kasutajakogemuse parendamiseks.

Päeva tuumiku moodustasid kaheteistkümne ettevõtluskoostöö esitlused, mille kallal on EKA disainiteaduskond ning Design & Technology Futures (EKA ja TalTech’i ühisõppekava) viimase aasta jooksul töötanud. Esitleti koostööprojekte Šveitsi Kosmosekeskusega, millega pakutakse lahendusi pikemate kosmosemissioonide elu-olu inimsõbralikumaks muutmisel. Kuidas vältida astronautide vaimseid probleeme pikkade lähetuste puhul, kus inimkeha tavapärane ööpäeva rütm on segi pööratud? Kuidas võiksid välja näha uut tüüpi kosmose sportmängud, et kaaluta olekus oma keha treenida?

Koostööprojekti ühe eestvedaja Janno Nõu (EKA ja TalTech’i õppejõud) sõnul on kosmosekeskus uuenduslike lahendustega väga rahul kuna need loovad pragmaatilisele kosmosetööstusele täiesti teistsuguse lähenemise. Kuubaasi tehnoloogiat hakatakse arendama astronautide vajadustest lähtuvalt, mis on pikematel kosmosemissioonidel üheks võtmeelemendiks. Projekt kulmineerub suvel Šveitsis, kus demonstreeritakse juba insenertehnilisi lahendusi.

Samuti sai kuulda Atlas Partnersiga arendatud uut tüüpi rendisõidukist, mis annaks oluliselt rohkem ruumi inimestele ja laseks suurlinnadel jätkusuutlikult kasvada. Koos Cleveroniga, mis valiti Eesti parimaks ettevõtteks, arendati droonile kinnituv pakiveomoodul, mis võimaldab kulleritel ka õhus liikuda.