Koostöös Saare maavalitsuse, Gotlandi kommuunivalitsuse ning Eesti ja Rootsi turismifirmadega avatav liin peaks kava kohaselt toimima 30. maist kuni augusti lõpuni. Reisid toimuvad kahel päeval nädalas, neljapäeviti ja pühapäeviti.

“Teatud mõttes on ta Tallinn-Kuressaare liini pikendus, mis toimib kommertsalustel,” selgitas Aviesi nõukogu liige Mart Jõe, kelle sõnul on Eesti Lennuametiga uue liini osas kokkulepe olemas, vastav taotlus on esitatud ka Rootsi lennuametile.

Reisijatepoolne huvi kahe saare vahelise liini avamiseks on Jõe kinnitusel väga suur. “Me näeme, et rootslastel on põhimõtteline huvi Saaremaa ja Tallinna külastamiseks olemas,” sõnas ta.

Lennufirma uuringud näitavad, et ka saarlased tahavad kas kultuurilistel või tööalastel eesmärkidel Gotlandile jõuda, samuti on tallinlastel soov seal turistidena kolm-neli päeva viibida. “Sellele tuginedes proovime regulaarreisid suvehooajaks käivitada,” nentis Jõe.

Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja Hans Teiv märkis, et kahe saare koostööprojekte silmas pidades on võrreldes praeguse võimalusega Saaremaalt Gotlandile pääseda oluline ajaline võit, aga ka sõidukulude kokkuhoid. “On heameel, et initsiatiiv tuli just meie poolt, pealegi hakkavad reisid toimuma igati kaasaegse lennukiga,” lisas ta.

Mart Jõe selgitas, et Visby-reiside päevadel tuleb Tsehhi LET- 410 UVP asemel liinile brittide valmistatud 18-kohaline Jetstream 31.

1.märtsist suurendab Avies ka Tallinn-Kuressaare liinil reiside arvu seniselt kuuelt üheksale. Lisaks esmaspäeval, teisipäeval, kolmapäeval ja reedel toimuvatele reisidele hakkab lennuk lendama ka pühapäeval. 30. maist lisandub aga seoses Gotlandi-liini käivitamisega veel üks reis neljapäeva pärastlõunal, mille lennufirma teeb mittedoteeritavana omal riisikol. Hans Teiv möönis, et reiside arvu suurendamine tähendab Saaremaa enamat avatust suurtele majanduskeskustele.

Kärdla lennukatastroofi järel on inimesed saartele reisimiseks lennuki valimisse hakanud suhtuma ettevaatlikumalt.

“Võiks parem olla,” iseloomustas Mati Tang praegu reisijate huvi lennuliikluse vastu. “Hooaeg on madal ja vist ikka on kaudne mõju ka Kärdla lennuõnnetusel. Ilmselt saame nii rääkida,” lisas ta.

Reisijate arv ei langenud küll päevapealt, kuid detsembri ja jaanuari keskmine näitab selgelt vähenemist. “Mida tihedam ja regulaarsem ühendus on, seda paremaks lähevad need näitajad,” sedastas Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja Hans Teiv. “Seetõttu püüame koostöös operaatoriga leida võimalusi, kuidas liikluse tihendamise kõrval ka piletihinda inimestele atraktiivsemaks muuta, et nad reisimiseks just lennuki valiksid,” rääkis ta.

Meie Maa