Endine majandusminister Juhan Parts otsustas parvlaevaliikluse riigistada ning järgmine majandusminister Urve Palo korraldas Väinamere parvlaevaliikluse ja laevade ostu riigihanke. Seejärel otsis Saaremaa Laevakompanii oma uhiuutele mandri ja Muhumaa vahel sõitnud alustele uue sõidupaiga Elbel. Nüüdseks on mandri ja Hiiumaa vahelise laevaliikluse kvaliteet märgatavalt halvenenud.

Hiiu maavanem Riho Rahuoja räägib Ärilehele, et igivanad parvlaevad St. Ola (1971) ja Regula (1971) lähevad lähiajal (25. novembrist 4. detsembrini – toim) kordamööda hooldusse. See tähendab, et selleks ajaks tuuakse Rohuküla-Heltermaa liinile asendajaks 1985. aastal ehitatud Harilaid. Säärase muudatuse tõttu väheneb laevade mahutavus ja inimestel tasub plaane tehes sellega arvestada. Ühtlasi pikeneb sõiduaeg. Rahuoja sõnul elavad hiidlased 15–20 minutit pikema loksumise üle, kuid palju suuremat peavalu võib tuua külm talv.