"Pilootprogrammi käivitamisega tutvustab Uber sõidujagamise alternatiivteenust, millega tahab suurendada olemasolevate autode efektiivsust, sest Tallinnas on ligikaudu 140 000 autot kasutusel keskmiselt üks tund ööpäevas! Linnas, kus keskmise auto hõivatus on vaid 1,35 inimest auto kohta, pakub sõidujagamise teenus võimalust sama arvu inimesi transportida vaid umbes 42 000 autoga ning kasutada olemasolevaid autosid efektiivsemalt," ütles Lobov.

„Eesti on maailmas tehnoloogilise innovatsiooni liidreid ning oleme põnevil uberPOPi piloodi käivitamise üle nii tehnoloogialembeses linnas. Uber muudab viise, kuidas inimesed linnades liiguvad. Tallinn on selle elanike progressiivsete vaadete tõttu ideaalne linn sõidujagamise pilootprogrammi käivitamiseks,“ lisas ta.

Lobov selgitas, et uberPOP tähendab inimeste liikuvuse parandamist linnaruumis, pakkudes samal ajal võimalust kasutada vabu alakoormatud isiklikke autosid. See tähendab tema sõnul linnas olevate autode tõhusamat kasutamist ning ummikute ja selle läbi ka liikluskoormuse vähendamist.

Kuidas Uber töötab

Uberi pilootprogramm pakub sõidujagamise teenust läbi Uberi rakenduse, pakkudes reisijatele ettevõtte kinnitusel turvalist, usaldusväärset ja taskukohast viisi Tallinnas liiklemiseks. Sõidu tellimiseks peavad reisijad rakenduse Apple’i või Androidi veebipoest alla laadima, konto tegema ning seejärel on võimalik nupule vajutusega sõit tellida.

Reisijatel on auto saabumise ajal võimaik näha juhi nime, fotot ja auto numbrimärki. Reisijal on sõidu vältel ligipääs GPSile ning võimalus jagada oma asukohta lähedastega..

Lobov ütles, et kõik uberPOPi platvormi kasutavad autojuhid on enne tööle asumist Uberi poolt kontrollitud. Juhid peavad olema vähemalt 21-aastased, läbima taustakontrolli ning omama rikkumisteta juhiluba, autokindlustust ja personaalset sõidukit.

„Uber on osa suuremast evolutsioonist transpordi sektoris. Tegemist on uue ja põneva platvormiga, mis muudab meie reisimisharjumusi ning kujundab uuenduslike Euroopa linnade tulevikku. Uberi visiooni kohaselt omavad tulevikus inimesed vähem autosid, jagavad rohkem sõitusid, kasutavad olemasolevaid sõidukeid efektiivsemalt ning vähendavad liikumisega seonduvaid keskkonnamõjusid,“ ütles Lobov.

Autojuhte ja sõitjaid ühendav Uber on Euroopas litsentsita juhtide pärast palju tüli tekitanud.

Märtsis otsustas Frankfurdi regionaalne kohus, et taksoteenuseid vahendav Uber rikub seadust ning kehtestas populaarsele teenusele üleriigilise keelu. Uber teatas, et respekteerib Saksamaa seadust, kuid ootab kohtu selgitusi. Ettevõte plaanib otsuse edasi kaevata.

Uber lisas oma teates, et keeld kujutab endast Euroopa Liidu õiguse valguses fundamentaalset rikkumist. Firma märkis, et keeld ei mõjuta nende UberBlack ja UberTaxi teenuseid, kuna need kasutavad professionaalseid autojuhte.

See pole esimene kord Uberil kohtus käia. Taksoteenuste ühingud on nii Prantsusmaal, Hispaanias kui ka Hollandis üritanud kohtu kaudu piirata San Franciscos baseeruva firma laienemist Euroopas.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul ei ole taksoteenuse Uber tulek Eesti turule kindlasti välistatud ning seda ei muuda keerulisemaks ka uus ühistranspordiseadus.

Kehtiva ühistranspordiseaduse kohaselt on tasu eest korraldatav sõitjatevedu ühenduse tegevusloa või taksoveoloata keelatud. “Seega isikud, kes ei osutada taksoveoteenust, kuid siiski teostavad kuni üheksa istekohaga sõidukitega tasulist sõitjatevedu, peavad omama ühenduse tegevusluba. Seejuures on nõuded võrdväärsed nende isikutega, kes teostavad tasulist sõitjatevedu üle üheksa istekohaga sõidukitega ehk bussidega,”selgitas veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu Ärilehele.

Küll aga ei ole tema sõnul Eestis hinnatud asjaolu, kas tasulise sõitjateveo teostamise õigust mitte omavate isiku poolt pakutava teenuse vahendamine on Eesti seadustega kooskõlas või mitte.