MTA kuulutas maikuus, et alustatakse ettevalmistusi iseteeninduskeskkonna e-MTA (e-maksuamet/e-toll) uuendamiseks ja uute võimaluste väljatöötamiseks. Ühtlasi palus maksu- ja tolliamet kõikidel senistel kasutajatel jagada julgeid ja lennukaid mõtteid, kuidas tulevikus maksuhalduriga elektroonilisi kanaleid kasutades suhelda ning milliseid täiendavaid lahendusi või mugavusi kliendid ise ootavad.

Nüüd, pea kuu aega hiljem on aeg teha esimene vahekokkuvõte ja anda ülevaade sellest, millist tagasisidet MTA on saanud.

Ehkki mõtteid on olnud erinevaid, alates soovitusest muuta maksu tasumine lihtsamaks ja lõpetades ettepanekuga etteteavituse ja meeldetuletuse tellimise lisamisega erinevate kohustuste ja teenuste lõikes, on tagasisides palju keskendutud ka sellele, et midagi ei muudetaks.

„Meile on tulnud tagasisidet, et olemasolev keskkond on juba piisavalt lihtne ja selgeks õpitud. Meie eesmärk on siiski muuta e-MTA kõik võimalikes etappides lihtsaks, aga ka intuitiivselt täidetavaks,“ selgitas maksu- ja tolliameti teenindusosakonna juhataja Rivo Reitmann. Pidevalt lisanduvad uued kasutajad, kes on tema sõnul harjunud hoopis teistsuguse kasutajakogemusega ja see annab ka e-MTAle motivatsiooni arenemiseks.

Eelkõige keskenduvad siiani esitatud ettepanekud sellele, kuidas juba olemasolevate teenuste kasutamist mugavamaks muuta või edasi arendada.

Samuti soovivad kasutajad rohkem standardiseeritud automaatika võimalusi andmete vahetamisel, mis väikefirmadel teeks andmete ja deklaratsioonide edastamise lihtsaks ja kiireks. Näiteks soovitakse, et saaks kõik deklaratsioonid ühe saatmisega ära esitada. Kasutajad ootavad ka laiemat valikut maksude tasumiseks – et seda saaks teha nii otsekorraldusega kui ka krediitkaardiga.

Oluliseks peetakse ka maksu- ja tolliametiga reaalasjas suhtlemise võimalust, kus saab deklaratsiooni esitamise hetkel küsida abi konsultandi käest.

Väljavõtteid ettepanekutest:

• Deklaratsioonide esitamise loogika ühtlasemaks, esitamine ühel tähtpäeval ja deklaratsioonide sidumine omavahel

• Deklaratsioonide ja nõuete raportid, päringud

• Võimalus online-suhtluseks MTAga

• Maksude tasumine LHV ja DNB pangalinkide kaudu ja otsekorraldusega ning võimalus maksta osade kaupa

• Eelteavituste ja meeldetuletuste tellimine kohustuste ja teenuste lõikes

• Automaatne andmevahetus ja XML teenused

• Tõhusam koostöö riigiasutustega

• Visuaalsed juhendid, selge ja lihtne keel

• Toimiv ja kiire keskkond

Kas need võimalused oleksid ka sulle meelepärased?

Ettepanekute vastuvõtmine pole aga lukus - maksu- ja tolliamet ootab endiselt mõtteid, kuidas e-suhtlus maksuhalduriga lihtsamaks ja mugavamaks teha.

Esita oma idee või tagasiside MTA kodulehel või Facebooki kanalis!