Võrreldes aasta algusega on Eesti kütusemüüjate arvestuslik marginaal alanenud poole võrra. Näiteks Neste Eesti marginaal on Äripäeva arvutuste kohaselt 1 kroonilt 45 sendilt langenud 75 sendile bensiiniliitri kohta.

Äripäeva analüütik Tõnis Oja ütles, et kui jaanuaris oli marginaal ebaloomulikult kõrge, siis praegune marginaal liitrilt on sarnane eelnevate aastate marginaaliga. "Hind võib jääda samaks, samas võib ka tõusta," sõnas Oja.

Ehkki veebruaris langes bensiini 95 maailmaturuhind kümnendiku võrra, on tänaseks maailmaturuhind võrreldes aasta algusega kerkinud ligi 20 protsendi võrra. Sellegipoolest on praegu bensiin 95 umbes poole krooni võrra odavam kui jaanuaris.

Eesti kütusemüüjad lähituleviku võimalikke hinnamuutusi prognoosida ei soovi.

Eesti Statoili turundusjuht Hede-Kerstin Luik ütles, et bensiini hinna tõusu tingis Statoili soodsate tarnetingimuste lõppemine. Luige sõnul olid soodsad tarnetingimused paika pandud detsembris, märtsis sõlmiti aga uued kokkulepped.

Neste Eesti piirkonna müügijuht Ivar Kohv ütles, et bensiini hinna tõusu tingis bensiini maailmaturu hinnamuutus. "Turg liikus üles ja ka meie tegime otsuse hinda tõsta, lähtusime ka oma tarnetingimustest," sõnas Kohv.

Shell Eesti juhatuse liige Riina Aamisepp ütles, et seni oli bensiini 95 liitri hind Shell Eestile liiga madal. "Seda kütust ei saa konkurentidest kallimalt müüa, kuna tegu on väga hinnatundliku tootega," põhjendas Aamisepp, miks Shell alles eile hinda kergitas.