CV Online blogis soovitatakse kavalaid nippe, mida kaaskirja kirjutamisel kasutada:

1.Faktid, faktid, faktid

Tööandjatele meeldib näha konkreetseid tulemusi. Eriti meeldivad neile saavutused, mida saab numbritega kirjeldada. Kui otsustad kaaskirja alustada arvudega, siis mõtle eelnevalt läbi, millised numbrid kirjeldavad sinu seniseid tööalaseid saavutusi kõige paremini ja kuidas. Ära unusta siduda numbrilisi edusamme ka kandideeritava töökoha ülesannetega – nii näeb tööandja koheselt ära põhjused, miks ta peaks just sinu valima.

Näide: 640 töötundi. 50 vabatahtlikku. 8 nädalat. 1 üritus. Just nii sündis Spring City iga-aastane sisustusmess. Töötades aastaid professionaalse ürituste korraldajana olen kokku kogunud mahuka kogemustepagasi, millega suudan ellu äratada edukaid, läbimõeldud suurüritusi kiiresti ja efektiivselt. Just seetõttu olen enam kui kindel, et sobin Teie poolt pakutavale ametikohale.

2. Kasuta tsitaate

Tsitaatide kasutamine võib tunduda klišeena, aga õigesse konteksti sobitatuna annab see kandideerimisavaldusele suure eelise teiste kandidaatide ees. Vali välja parim tsitaat või ütlus, mis kirjeldab kõige täpsemalt sinu tööeetikat, senist töökogemust, kutsumust ja uut ametikohta, kuhu parasjagu kandideerid. Sobita tsitaat kaaskirja nii, et see selgitaks tööandjale, miks oled just sina sobivaim kandidaat.

Näide: Stephen R. Covey on öelnud „ Vastutustunne kasvatab vastutusvõimet“. Kogenud juhina usun, et just vastutus on edusammude võti. Läbi aastate olen julgustanud oma alluvaid võtma vastutust nii saavutuste kui ka ebaõnnestumiste eest – see on kindlasti üks minu efektiivsemaid juhtimisstiile, mida soovin edaspidi rakendada ka Teie firmas.

3. Jutusta lugu

Kaaskirja naljaka loo või anekdoodiga alustades paljastad tulevasele tööandjale ka enda tõelist iseloomu ja olemust. Eduka kandideerimise eelduseks ei ole alati 100%-selt tööülesannetega kattuvad oskused või kogemused. Tihtipeale võib otsustavaks faktoriks olla hoopis inimese sobitumine meeskonnaga või uue töökeskkonna üldise atmosfääriga. Vali kaaskirja selline humoorikas lugu, mis sobitub sinu karjääriga või tuleviku eesmärkidega – nii näitad lugejale oma tõelist mina. Kindlasti jää oma loos ausaks.

Näide: Armusin korvpalli juba üsna noore poisina. Mind ei paelunud mitte ainult mäng kui selline, vaid ka konkreetne skoorimine. Tänu minu pikaajalisele ja tõsisele spordisuhtele usun, et sobiksin ideaalselt Washington Wildcatsi andmeanalüütiku ametikohale.

4. Illustreeri kirgi, unistusi ja eesmärke

Lisaks oskustele ja kogemustele pakuvad tööandjale huvi ka sinu tuleviku karjääriplaanid – eesmärgid ja unistused. Tööandjad palkavad meelsamini just neid töötajaid, kes on motiveeritud ja teevad oma tööd kirglikult.

Näide: Sisuturundus, sotsiaalmeedia ja turundusuuringud on minu jaoks rohkem kui lihtsalt töö. See on minu kirg ja usun, et need valdkonnad on iga eduka digiturundaja vundamendiks. Minu töö on minu hobi ja olen seetõttu väga motiveeritud töötaja ning usun, et sobin suurepäraselt digitaalse meedia turundusjuhiks.

5. Räägi tõtt

Kaaskirja kirjutamise ajal kujutle, et oled juba uuele ametikohale tööle saanud. Visualiseeri, et oled parasjagu puhkeruumis kui sinu kolleeg hakkab pärima, miks otsustasid just nende ettevõtte kasuks. Kirjuta oma vastus kaaskirja – nii näitad oma tõsist huvi töökoha vastu.

Näide: Kui kuulsin, et Teie firma otsib raamatupidajat, teadsin kohe, et pean kandideerima. Olen otsinud ettevõtet, kus saaksin raamatupidajana saavutada midagi enamat kui lihtsalt korras finantsolukord. Teie ettevõttel on turu parimad kliendid ja Teie ettevõtte töökultuur kattub minu väärtustega.

6.Mitte rohkem kui 140 tähemärki

Tabav ja konkreetne kaaskiri on kindlasti eristuv ja mõjub võimsa esitlusena. Tööandjatel on alati kiire ning nad ei jõua lugeda pikki ja keerulisi kandideerimisavaldusi. Pane kirja tabav lühitutvustus, mis sunnib tööandjat siuga ühendust võtma.

Näide: Disain ja loodus on minu elemendid. Mul on hulganisti ideid ja oskusi, mis aitavad Teil läbi veebidisaini olla rohkem keskkonnasõbralikumad.

Ainuõiget valemit eduka kaaskirja kirjutamiseks ei ole. Mõistlik oleks pidada silmas seda, kellele kaaskiri on suunatud ja milline informatsioon on lugejale oluline.