“Riigikogu otsuse alusel hakati Eesti Raudteed erastama, kuid riigikogu ega valitsus ei ole pannud erastamisagentuurile kohustust see protsess iga hinna eest läbi viia,” ütles Laar teisipäeval BNS-ile. “Agentuur peab tagama, et erastajate isikud ja erastamisel kasutatav raha oleks läbipaistev ja kogu protsess aus.”

“Vastasel juhul võib tõepoolest erastamisprotsessi katkestada ja riigikogu peab võtma vastu uue otsuse Eesti Raudtee osas,” märkis Laar. “Sellisel juhul jääb Eesti Raudtee tõepoolest riigile.”

Laar lisas, et 31. august on erastamise lõpuleviimiseks lõplik tähtaeg ja selles osas ei tohi ega saa teha enam mingeid täiendavaid järelandmisi.

Eesti Raudtee erastamislepingu sõlminud Baltic Rail Services OÜ (BRS) juhid kinnitasid teisipäeval valmisolekut tasuda Eesti Raudtee enamusosaluse eest miljard krooni BRS-i omavahenditest. Ka BRS teatas, et soovib lõpetada Eesti Raudtee erastamisprotsessi 31. augustiks.

Kuuldused võimalikust erastamisprotsessi peatamisest hakkasid liikuma eelmisel nädalal.

Eesti Päevaleht kirjutas laupäeval, et rahandusminister Siim Kallas avaldas kohtumisel majandusminister Mihkel Pärnoja ning teede- ja sideminister Toivo Jürgensoniga poolehoidu erastamise katkestamisele. Kallas ise ütles esmaspäeval BNS-ile, et pole mingit initsiatiivi raudtee teemal üles näidanud.

“Kui mul küsimusi on olnud, siis olen muidugi küsinud teistelt, kelle ülesanne see rohkem on valitsuse-siseselt olnud,” lausus Kallas.

Erinevalt Kallasest avaldas Reformierakonna presidendikandidaat Toomas Savi eelmisel nädalal mitmes maakonnalehes otsest vastuseisu Eesti Raudtee erastamisele.

BRS-il on 31. augustini aega Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate eest miljardi krooni tasumiseks. Juulis lagunes pankade sündikaat, kes pidi ostu finantseerima, kuid BRS on teatanud, et leiab raha ka ilma laenu võtmata.