Hansapanga eluaseme finantseerimise osakonna arendus- ja analüüsijuhi Kersti Arro sõnul on pank selle aasta jooksul paaril korral pidanud juba vajalikuks eluasemelaenu maksetega kimpu sattunud klientidelt lisatagatist nõuda, kirjutab Äripäev.

"On olnud üksikuid juhtumeid, kus lepingus on tingimusi muudetud ja eelnevatest kokkulepetest taganetud ning oleme kliendilt ühe lahendusvariandina küsinud lisatagatist," möönis Arro ning ütles samas, et kui tegemist on vaid likviidsusprobleemiga, siis lisatagatise seadmine seda ei lahenda.

Hansapangast on kodulaenu võtnud rohkem kui 75 000 klienti, neist on üle 90 päeva võlgu jäänud umbes 200. Võlgu jäämise peamised põhjused on viivitused palga maksmisel, töötasu vähenemine raskustesse sattunud ettevõtetes, aga ka töökoha vahetus.

SEB jaepanganduse juhi ja juhatuse liikme Riho Unti sõnul on kolmandik laenudest antud praegusest keskmiselt 15 protsenti kõrgemate kinnisvarahindade juures, mille võrra kahaneb ka tagatiseks oleva kinnisvara väärtus.