Järgmisest aastast kehtivad Läänemerel, aga ka mitmes teises maailma piirkonnas, senisest karmimad keskkonnanõuded laevakütustele. Kui praegu kasutatakse kütust, kus väävlisisaldus on 3,5 protsenti, siis edaspidi on lubatud 0,5 protsendine väävlisisaldus.

Võrdluseks - autodes kasutatavate kütuste puhul on väävlisisaldus 0,001 protsenti, vahendasid rahvusringhäälingu raadiouudised.

Euroopa Komisjoni asepeasekretär Henrik Hololei loodab, et karmimad nõuded innustavad laevakütusena kasutama edaspidi rohkem LNG-d.

"See on tegelikult ka üks osa sellest, et vähendada õhusaastet ning teiselt poolt ka omamoodi survestada kogu laevandust muutma oma kütuste lähteallikat. Selge, et pikas perspektiivis minnakse laevadel üle vedeldatud gaasile, nn LNG-le, mis on palju väiksema saastega ja mille kasutamine on vajalik juba ka ainuüksi selles kontekstis, et mida rohkem LNG kasutatakse, seda suurem on LNG pakkumine maailmaturul ja seda rohkem vähendame nii enda kui Euroopa sõltuvust Venemaalt tulevast gaasist," selgitas Hololei.

Tallinna Tehnikaülikooli Meresüsteemide Instituudi professori Urmas Lipsu sõnul on väävlidirektiivil Läänemerele kindlasti positiivne mõju.

"See eeldab, et laevad on valmis seda kasutama ehk see peab algama juba laevaehitusest. Me ei saa teha nii, et homme on vaja. Viie aasta pärast seda ka ei juhtu, aga me peaksime seda soodustama, et tehtaks selliseid laevu ja neid hakataks järjest rohkem kasutama," rääkis Lips.

Veeldatud maagaasi (LNG ehk Liquefied Natural Gas) on juba aastaid kasutatud nii suurlinnades kui ka sõidukite ja laevade kütusena õhusaaste vähendamiseks. Tegu on ohutu tehnoloogiaga, mis on end aastatepikkuses praktikas tõestanud.

Läänemerel on praegu ainult üks reisilaev, mis kasutab kütusena gaasi. Viking Line`i Turu-Ahvenamaa-Stockholm liinil sõitev Grace on maailmas esimene maagaasi kasutav suur reisilaev.

2013. aasta jaanuari keskpaigas sõitma hakanud laev vastab Euroopa Liidu tulevase väävlidirektiivi nõuetele. Veeldatud maagaas ehk LNG on looduslik gaas, mis on viidud vedelale kujule -160 kraadini jahutamise teel. Ühtlasi kahaneb see jahutamisel umbes 600 korda ning muutub läbipaistvaks, värvituks ja kergesti transporditavaks. Keskkonda sattumisel tõuseb maagaas õhust kergemana üles ja hajub.