Transiidikeskuse omanik Anatoli Kanajev palus ärimees Meelis Lao ja investeerimispankur Kalle Norbergi vahendajateks, et ühendada oma konteineriterminal Muuga CT venelastele kuuluva Rail Garanti konkureeriva projektiga.
●●
Kas kavatsete Eesti seni ainukese, Muuga CT konteineriterminali müüa Rail Garantile?
Praegu ma oma varasid müüa ei kavatse. Ma tõepoolest tahtsin Rail Garanti projekti Muuga sadamas ära osta. Kuid ma pole kindel, et pärast teema ilmumist ajakirjanduses see tehing toimub.
●●
Te olete Rail Garanti projekti kohtus vaidlustanud. Miks otsite nüüd kokkupuutepunkte?
Me oleme kohtus vaidlustanud Muuga sadamas meie konteineriterminali kõrval asuva territooriumi andmise Rail Garantile. Juba poolteist aastat oleme kohtuinstantsidesse takerdunud ja ees paistab väga pikaajaline, kulukas ja moraalset rahulolu mittepakkuv protsess. Järelikult tuleb hakata otsima sünergiat. Kuna Rail Garant pole seni oma terminali veel midagi investeerinud, otsisin vahendajate kaudu lahendust, et seda projekti välja osta.
●●
Te olete väitnud, et Rail Garanti omanikud pole teada. Kellele te oma sõnumi edastasite?
Olen esitanud kahtluse, et Rail Garanti vähemusosanik, kelleks on teadmata omanikega offshore-ettevõte, võib olla üheks teguriks, miks Tallinna sadam on uue terminali hanget korraldanud ebaseaduslikult ning minu hinnangul varjatud motiividega. Saatsin sõnumi ja sain ka vastuse. Vastus oli, et tehing pole välistatud. Kuid ma tean kindlalt, et Rail Garantil on suuri raskusi projekti rahastamiseks vajaliku 60 miljoni euro leidmisega. Ma tean isegi, millistes pankades nad on käinud. Kuid firma suhtes, kellel on vaid aktsiakapital ja kes otsib mööda pankasid raha, tekivad suured küsimused tema tagatiste ja garantiide kohta.
●●
Kes vahendasid teie ettepanekut?
Mul oli sellest juttu Kalle Norbergiga. Tean, et temal omakorda oli sellega seotult juttu Meelis Laoga. Vahendajate seas on ka Venemaal ja Euroopas lugupeetud ja positsiooniga inimesi. Praegu võime rääkida ligi viiest vahendajast. Kusjuures ükski nendest inimestest pole saanud minult ühtegi kirjalikku mandaati või lubadust. Jutt käis sellest, et kui Rail Garant on valmis müüma, siis mina olen valmis ettepaneku läbi vaatama. Samas, kui kellelgi, kes ei pea olema tingimata Rail Garant, peaks tekkima ettepanek minu varade ostmise kohta, siis ma olen valmis seda ettepanekut kaaluma. Häid ärilisi ettepanekuid on valmis kaaluma iga ärimees. Kuid ma deklareerin ka seda, et isegi hea pakkumise korral ma vaevalt müün oma vara sellele, kellega seostub liiga palju halbu mälestusi. Praeguses olukorras hindan ma Rail Garanti tulekut nagu katset minu ettevõtet pahatahtlikult üle võtta, sest kumbki terminalidest ei saa nendes oludes normaalselt tegutseda.