Põhja-Euroopa ja Baltimaade turu maht on 26 miljonit inimest. Kui Hiina kaupa hakatakse siia vahendama Läti kaudu, siis oleks sellest majandusele suur kasu,“ vahendab Läti Delfi Maldupsi sõnu.

Kesk-ja Lääne-Euroopa riikide transpordimistrid arutasid Riias oma esimesel kohtumisel Euroopa ja Hiina vaheliste konteinervedude arengut. Sellest on huvitatud nii Hiina ettevõtjad kui transiitriigid Kasahstan ja Venemaa.

Maldupsi sõnul saadetakse kaubad Hiinast meretranspordiga, sest see on odavam. Niimoodi võtab aga kauba Euroopasse jõudmine aega 40-45 päeva, samas kui raudteel kuluks selleks vaid15 päeva. „Mõelge, kui palju aruteid konteiner mahutab ja kui palju raha on seal külmutatud, kuni kaup meritsi Euroopasse jõuab,“ lausus Maldups, lisades, et konteinervedudega raudteel ja Läti logistikakeskuste kaudu oleks kaup selle ajaga juba ammu tarbijani jõudnud.

Ta lisas, et Hiina tunneb huvi ka Rail Balticu projekti vastu ning arutatakse ka Hiina ning Läti vahelise otselennuliini avamist ning võimalikku investeeringut lennufirmasse Air Baltic.