Läti transpordiminister Anrijs Matiss rääkis, et Balti riigid vajavad oma liinivõrgu laiendamiseks rohkem reisijaid ja see saab tulla ainult Balti riikide ühisest koostööst.

"Oleme veendunud, et Balti riikidele on parimaks lahenduseks üks ja ühine lennufirma. Oleme mitteametlikult pöördunud ka oma Eesti ja Leedu kolleegide poole, et pakkuda naaberriikidele osalust Läti riiklikus lennufirmas Air Baltic." Siiani pole aga vähemalt Eesti majandusministeerium või -minister mingit tagasisidet pakkumisele andnud.

Matiss lisas, et Air Baltic otsib pidevalt investorit ka väljastpoolt - ühtki riiki ega regiooni pole nad välistanud - kuid siiski peaks vähemalt 51% osalusest kuuluma Balti riikidele.

Küsimusele, kas transpordiministri arvates peaks siis Estonian Airi kinni panema, otseselt "ei" või "jah" vastust Matiss ei andnud, kuid tõdes, et Balti riikidele on kõige efektiivsem üks ja ühine ettevõte.

Samuti lisas Matiss, et see, kui suurt osalust on Läti riik nõus Eestile või Leedule müüma, selguks läbirääkimiste käigus.

Ajakirjaniku reisikulud Riiga tasus Euroopa Komisjon.