Läti mõjukaima mehe Aivars Lembergsi Roheliste ja Põllumeeste Liidu poliitikuna tõusis Augulis 2009. aastal Dombrovskise esimese valitsuse sotsiaalministriks ja aasta tagasi sai transpordiministri portfelli. -Läti on seisnud raudteede arendamisel valiku ees: kas Rail Baltic või Riia-Moskva kiirraudtee? Ma ei saa aru, kuidas juhtus nii, et kaks eri raudteeprojekti nimetati ühe nimega Rail Balticuks. Üks nendest läheb mööda olemasolevat teed ja teise puhul räägime täiesti uuest Euroopa laiusega raudteest läbi Eesti, Läti ja Leedu. Uus kiirraudtee on hea ja huvitav projekt, kuid siin on üks „aga”, mis puudutab finantseerimist. Ilma Euroopa-poolse 60-protsendise rahastamiseta pole seda üldse võimalik teha. Seni on Euroopa rahastanud projekte ainult 10–20 protsendi ulatuses, mis paneb neid vaid ootama uue, kuni 2020. aastani kavandatava rahastamisperioodi kohta tehtavaid otsuseid. Kui meie riikide infrastruktuuriinvesteeringuid toetatakse senise skeemi järgi, siis on Rail Balticust keeruline rääkida.