Esimesed märgid on juba olemas, kus lätlased on hakanud juppi autokaubandusest endale võtma. Näiteks on Läti firmale Moller Auto Group Baltic nihkunud Volkswagenite importijaõigused, mis varem kuulusid Andres Sarri omanduses olevale ettevõttele Saksa Auto. Saksa Autole on jäetud diileri funktsioon.

Eesti Päevalehe andmetel on lätlastel esindus juba olemas nii Lätis kui ka Leedus, kuid Eestisse pole seda luua õnnestunud, sest Saksa Auto juhtkond on suutnud Eesti firmale välja kaubelda diilerile mitteomased eriõigused.

Lätlaste Moller on Lätis ja Leedus ka Audi importija. Sama on nad püüdnud ka Eestis saavutada, kuid seda on samuti suudetud seni kõrvale tõrjuda.

“Kontsentreerumine on juba aastaid käinud ja seda ei saa paari sõnaga ning ühemõtteliselt kokku võtta,” märkis Saksa Auto juht Jussi Pärnpuu. “Kogu Euroopas on ümberstruktureerimise protsess ja kõik puutuvad sellega kokku. Aastaks 2012 võiks see ühel pool olla.”

See ei tähenda sugugi, et Saksa Autol läheks kehvasti, vastupidi, lisas Pärnpuu. “Milliseks täpselt turg kujuneb, on veel vara öelda, sest arusaamu on erinevaid,” ütles ta. Pärnpuu märkis, et samasugust turgude ümbermängimist võib tulevikus näha ka teiste automarkidega.

Löök Premium Motorsile

Eile teatasid Porsche AG esindajad, et Eesti firma Premium Motors peab Porsche domeeni kohtuotsuse järgi tasuta üle andma Läti ettevõttele Baltijas Sporta Auto. See tähendab lööki Eestis Porschesid müüvale Premium Motorsile. Lätlaste Baltijas Sporta Auto on Baltimaades Porschede ametlik importija.

“See, et Riia saab Baltikumi automüügikeskuseks, on täiesti kindel. Seal liigub raha, muu hulgas jõukate venelaste raha,” ütles Premium Motorsi juht Jürgen Vester. “Läti eelistamine on kapitalistlik jõupoliitika. Aga muidugi sõltuvad kõik otsused lõpuks sellest, kes suhtleb kellega ja kuidas inimeste keemiad omavahel sobivad.”

Vester märgib, et autotööstuse juhtidel on järjest rohkem regionaalne nägemus ja seepärast struktureeritakse ümber ka Balti turg.