Pressikonverentsi alguses selgus, et ettevõtte väljakuulutatud "ajalooliseks teateks" on täielik üleminek Bombardieri lennukipargile.

Täna allkirjastatigi leping Bombardieriga uute CS300-tüüpi lennukite ostuks. Lepingu allkirjastasid Air Balticu juht Martin Gauss, Läti transpordiministeeriumi esindaja Uldis Augulis ning Bombardieri esindaja Fred Cromer.

60 uut lennukit lisanduvad varem välja kuulutatud 20 uue lennuki hankimiskavale. Praegu kasutuses olevad lennukid müüakse tulevate aastate jooksul maha. Pärast väljavahetamist peaks Air Balticu lennukipargis olema 2025. aastaks 80 Bombardieri lennukit.
Megatehing
60 lennuki turuväärtus on umbes 5 miljardit eurot.

60 lennuki turuväärtus on umbes 5,9 miljardit USA dollarit (umbes 5 miljardit eurot). Kogu tehingu tegelikku maksumust ei avaldata.

Uutes Bombardier CS300-tüüpi lennukites on 150 kohta. Air Balticu juhi Martin Gaussi sõnul on see kõige soodsama ühe istekoha maksumusega lennuk.

"Kütusekulu enam kui 22% kokkuhoiuga mängib CS300 ülitähtsat rolli madalate opereerimiskulude hoidmiseks. Me ootame põnevusega oma lennukipargi kasvu 80 CS300 lennukini ning seni vahetame järgmise kolme aasta jooksul välja hetkel töötavad B737 ning Q400 lennukimudelid," ütles ettevõtte juht Martin Gauss tänasel konverentsil.

Lisaks uute lennukite ostule räägiti ka uuest ärisuunast Destination 2025, mis toetub lennuliinide laiendamisele kõigis kolmes Balti riigis - Lätis, Eestis ning Leedus ning katab põhiliselt peamisi Euroopa sihtkohti.

Veelgi kindlam samm odavlennundusse

Strateegia näeb ette ka reisijate arvu ning tulubaasi märkimisväärset kasvu 2025. aastaks.

"Selleks hakkab Air Baltic lisaks oma liinide teenindamisele uute lennukitega pakkuma allhanke korras teenust ka teistele lennufirmadele (ACMI - toim). Samuti kavatseb Air Baltic liikuda senisest rohkem tšarterlendude turule," ütles Martin Gauss tänasel pressikonverentsil.

AirBalticu lennukipark koosneb hetkel 31 lennukist. Kasutusel on kaheksa Bombardier CS300, 11 Boeing 737 ning 12 Bombardier Q400NextGen lennukit. Need lennukid müüakse kava järgi maha.

Kauaoodatud uudist, et Läti riik võiks oma 80-protsendilise osaluse müüa, täna siiski ei tulnud. Ettevõtte juht Martin Gauss märkis aga, et tänase otsusega muutub Air Baltic investoritele üha huvipakkuvamaks firmaks, kuna sellest saab ühe ainsa lennukitootja lennukitega opereeriv firma.

Air Balticust saab pärast tänase lepingu jõustumist ja lõpule viimist Euroopa esimene ja maailma suuruselt teine Bombardieri lennukipargiga lennufirma.