Laulupeo mõju turismisektorile kestab kauem kui vaid peonädal


Laulupidu.
Laulupidu.Foto: Ilmar Saabas

Laulu- ja tantsupidu tõi Tallinna kesklinna hotellid täis, kuid täpsemaid numbreid majutusasutused veel öelda ei oska. Visit Estonia peab laulupeo mõju Eesti turismile hindamatuks, edastab ERR Uudised.

"Eelmine nädal läks meie jaoks väga hästi, kõik meie hotellid olid täiesti välja müüdud. Väga hea nädalavahetus oli," ütles Tallink Hotels müügidirektor Marina Mättik. Samas ta lisas, et juulikuu on ka tavaliselt hotellidele väga hea täituvusega.

"Laulupidu nagu ka iga muu sarnane suurüritus - festival, kontsert või suurvõistlus - toob Eestisse palju turiste. Täpsed arvud saame teada mõne kuu pärast statistikaametist," ütles Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu (EHRL) tegevjuht Maarika Liivamägi. Tema sõnul võib Tallinna tänavatel ja restoranides ringi vaadates ning hotelliettevõtjatega rääkides öelda, et turistide arv kindlasti kasvas, aga numbrilisi andmeid veel öelda ei saa.

"Aga kindlasti oli palju külalisi. Juba ajalooliselt on laulupidu ja muud suurüritused olnud lisapõhjuseks turistidele Eestisse tulla," märkis Liivamägi.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) turismiarenduskeskuse (Visit Estonia) kommunikatsioonijuht Piret Malv tõdes, et statistikaameti andmed juulikuu turismimahtude kohta tulevad alles septembris. "Aastatepikkuse kogemuse järgi võime öelda, et laulu- ja tantsupeo ajal on kasvanud reisid Eestisse Põhja-Ameerikast. See näitab, et aastaid on hulk väliseestlasi kodumaa-külastust plaaninud muu hulgas just suure peo järgi," ütles Malv.