240 miljonit eurot maksma minev parvlaevahange on vast Eesti ajaloo kõige rohkem kohtutes ja erikomisjonides arutatud riigihange, mis on pulkadeks lahti võetud ja siis tagasi kokku pandud. Kuigi mandri ja suursaarte vaheliste parvlaevade järgmise kümne aasta operaator kuulutati välja juba 2014. aasta oktoobris, kestsid kohtuvaidlused 2015. aasta lõpuni. Sellega kaasnevad ka märkimisväärsed kulud.

Ärileht rõhutab, et siinkohal ei peatu me pikemalt laevadega tehtud vangerdustel ega uute laevade Saksamaale viimisel (nende vanade laevadega asendamise tõttu pidi riik tellima palju lisareise). Samuti ei peatu me pikemalt parvlaevade riigifirmale ostmisega kaasnenud altkäemaksusummadel, mis väidetavasti küündisid miljonitesse eurodesse ja maksti endistele Tallinna Sadama juhatuse liikmetele. Selle asemel keskendume senise parvlaevaoperaatori Väinamere Liinide ja selle omaniku Vjatšeslav Leedo vaidlustuste üldisele maksumusele.