Eelinfo kohaselt kuulutab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) juunis 2014 välja Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinide 10-aastase opereerimise hanke tingimusel, et hankel osaleval vedajal peavad olema liinide teenindamiseks sobivad parvlaevad neli laeva.

Hanke võitnud operaatoriga sõlmitavasse lepingusse lisatakse õigus riigi või riigi äriühingu poolt laevad pärast lepinguperioodi lõppu välja osta. Uus lepinguperiood algab 2016. a 1. oktoobril.

Praegu Saaremaa ja Hiiumaa vahelist laevaliiklust korraldaval Vjatšeslav Leedol on kolm parvlaeva.

MKMi pressiesindaja Rasmus Ruuda kommenteeris, et tegemist on ühe võimaliku variandiga, mida valitsus täna arutab. Kokkulepet veel pole, mistõttu pole välistatud, et jäädakse eelmise ministri Juhan Partsi ajal välja töötatud plaani juurde, mille kohaselt riik kas ostab ära Leedo parvlaevad või ehitab endale uued ning välja kuulutatakse konkurss operaatori leidmiseks.

MKMi ametist lahkuv kantsler Marika Priske lausus tänases EPLis, et tema veendumuse kohaselt on parim variant see, kui parvlaevad on riigi omandis.

Parvlaevasid ostma peaks riigiettevõte Tallinna Sadam, mille nõukogu reformierakondlasest esimees Neinar Seli oli Partsi plaani suhtes kriitiline. Kriitikuid on Reformierakonnas teisigi.

"See on väga kurb. Aga minu meelest ei jookse piirid mööda erakondi, vaid mööda poliitikuid," kommenteeris seda Priske. Parvlaevaliikluse või rongiliikluse korraldamine ei peaks Priske sõnul olema ebamõistliku kasumi teenimise kohaks.