"Meie eesmärgiks on tagada suursaarte vaheliste liinide opereerimisel parim võimalik kvaliteet ja teenusekindlus," ütles Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer. "Erinevate alternatiivide võrdlus ning kogemus jäämurdjaga Botnica andsid meile kinnituse, et kõige mõistlikum on anda laevade opereerimine Tallinna Sadama tütarfirmale."

Neli uut parvlaeva alustavad vastavalt riigi ja Tallinna Sadama vahel sõlmitud lepingule mandri ja suursaarte vaheliste liinide teenindamist järgmise aasta oktoobris.

"Tänase otsuse järel saab Tallinna Sadam alustada ettevalmistustöödega, mis on vajalikud laevapere leidmiseks ja uutel laevadel vajalike teenuste osutamiseks," lausus Holsmer. "Laevaperede liikmeteks on oodatud inimesed, kellel täna juba on antud liinidel töötamise kogemus, aga ka kõik teised inimesed, kes soovivad anda oma panuse kvaliteetse laevaühenduse tagamiseks mandri ja suursaarte vahel."

Tallinna Sadama juhatus andis teisipäeval nõukogule ka ülevaate uute parvlaevade ehitamise hetkeseisust. "Täna on uute laevade ehitus Poola ja Türgi laevatehastes mõnevõrra isegi graafikust ees ja kõik sujub plaanipäraselt," kirjeldas Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. "Ehitustööde senine käik annab meile kindlust, et uued laevad on tähtajaks valmis ning alustavad liinide teenindamist 1. oktoobril 2016."

Kaks uut parvlaeva ehitatakse Gdanskis Remontowa tehases, nende veeskamine on planeeritud eeloleval talvel. Türgis Sefine tehases valmivate laevade veeskamine on planeeritud tuleva aasta kevadkuudesse. Laevade üleandmine Tallinna Sadamale toimub lepingujärgselt järgmise aasta suve teises pooles.