Leedu lennufirma ümber saladuseloor: kas Air Lituanica jääb püsima?

 (6)
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv.Foto: Andres Putting

Aasta tagasi startis Vilniuse lennujaamast esimene Air Lituanica kirjadega lennuk. Esimesel aastal lendas nende lennukitega ligi 100 000 reisijat, lende oli kokku 2000. Majandusaasta aruandeid ei ole firma esitanud, mis tekitab kahtluse, kas lennufirma mitte hädas ei ole, kirjutab Leedu Delfi.

UAB Air Lituanica loodi 2012. aasta maikuus. Sellele pani aluse Vilniuse linnapea Artūras Zuokas. Ettevõte ei ole esitanud ei 2012. ega ka 2013. aasta aastaaruannet. Viimase aasta aruanne pidi laekuma maikuu lõpuks.

Selle eest peaks neile esitatama 1000 kuni 10 000 litine trahv, kuid seda ei ole ametnikud veel teinud. Ka lennufirma ise ütleb, et neil on kõik korras ja seadust nad rikkunud ei ole. Nad kinnitasid, et lennufirmad ongi algaastail kahjumis ehk punases.

Lennufirma teatas ka, et raske oli nende jaoks see, kui eelmise aasta novembri lõpus katkes nende koostöö Estonian Airiga. Siis pidi firma end ümber kohandama ning katkestama näiteks lennud Amsterdami.

Estonian Air lõpetas lepingu ühepoolselt, pärast seda, kui Air Lituanica rikkus korduvalt lepingut ja jättis maksmata arved. Sellega seoses kaotas Air Lituanica ühe lennuki ja ei saanud lennata Hollandi pealinna.

Lennufirma kõneisik kinnitas ka, et kolme aastaga loodetakse jõuda kuludega nulli.

Senistest sihtkohtadest lennufirma ei loobu, lisades peagi graafikusse taas Amsterdami ning läbirääkimised käivad Moskvaga.

Reisijate arvu loodetakse lähiaastail tõsta 600 000ni.

Vilniuse linnavalitsus on aga süstinud ettevõttesse suure summa raha ja teeb seda jätkuvalt. See on tekitanud suurt pahameelt. Lisaks on kliendid rahuolematud, sest hilisõhtused lennud on tihti hilinenud.

Leedu lennundusspetsialist Jonas Stankunas ütles Delfile, et tänapäeval on väikestel lennufirmadel tarvis suuri partnereid. „Anname neile aega, nad alles alustasid. Raha peaks neil piisavalt olema, et edukalt toimetada," ütles ta.