"Kui on langus, siis magusatarbimine ei lange, vaid stressis inimesed hakkavad rohkem magusat sööma. Uuringud ütlevad, et vähemasti Ameerikas ja Soomes on see nii. Toiduainete tarbimine ei kuku kriisiga eriti ja pole ka nii, et kui tuleb tõus, hakatakse rohkem sööma. Meie oleme (prognoosimiseks - toim) vaadanud naaberriike, näiteks Lätit. Seal hakkas viimase kriisiga kisa palju varem peale ja jõudsime muudatused enne teisi ära teha. Praegu on huvitav, et nagu eelminegi aasta, on septembris järsk müügi langus. Varasematel aastatel pole sellist järsku langust olnud. Praegu küll pakuks, et ehkki igasugused statistikad ja numbrid näitavad, et Eestil läheb hästi, on olukord juba keeruline. Statistika ja muud numbrid on ajast maas, müük näitab, et enam ei lähe nii hästi," vastas Leis küsimusele, milliseid tavatud indikaatoreid on ta kasutanud majandustõusude ja -languste prognoosimiseks, vahendas aripaev.ee.

See ei ole absoluutne tõde, et kui on raske, söövad inimesed rohkem jäätist, nentis ettevõtja. "Kriisi tulekul hakatakse vähem ostma eksklusiivseid tooteid ja ostetakse rohkem odavamat, näiteks pelmeene ja poolfabrikaate. Ma arvan, et praegu on palju seotud sellega, et foon on äraootav. Iseenesest on muidugi hea, et pole sellist buumiaegset meeleolu. Kriisist on palju õpitud, ei elata enam üle oma võimete ja osatakse rohkem kokku hoida," rääkis Leis.