Lennuabi juht: lennufirmad jätavad petetud kliendi infosulgu, tarbijakaitseameti kaudu kompensatsiooni saada on keeruline

 (2)
Smartlynx Estonia lennuk
: Smartlynx Estonia lennukFoto: Andres Putting

Petetud klientide eest võitlev Lennuabi OÜ rääkis, kuidas kohustusi vältivatest lennufirmadest ikkagi raha saada.

“Kokkulepet täidetakse,” ütles Lennuabi osaühingu juht Karl Gustav Annus, kes saavutas maakohtus lennufirmaga SmartLynx kokkuleppe ligi 408 000 eurot maksmiseks rohkem kui 1050 pettunud kliendile.

Milline osa kokkuleppes mainitud summast makstakse välja Lennuabi klientidele?

Antud kompromissis olnud summa kuulub täielikult klientidele. Kompensatsiooni summa varieerub ja kliendid tasuvad meile vastavalt tasu kokkuleppele, mis on klientide lõikes erinev. Keegi ei maksa meile rohkem kui 30 protsenti kompensatsiooni summast.

Millises järjekorras või osades kliendid oma raha kätte saavad?

Klientidele maksame kompensatsiooni välja nende kliendiks tulemise kuupäeva alusel. Kõige kauem oodanud kliendid saavad esimesena raha kätte.

Kui palju oli seekord kahjunõude esitajaid ja millistest summadest jutt käis?

Kliente kokku oli üle 1050 ja kogunõudeks enam kui 400 000 eurot. Kompensatsiooni summad reisija kohta on vastavalt Euroopa Liidu määrusele sõltuvalt lennureisi distantsist ja hilinemise pikkusest antud juhul 300, 400 või 600 eurot reisija kohta.

Seotud lood:

Mis võis põhjustada, et sellel korral SmartLynx soovis kokkulepet?

Eks iga ettevõte tahab või vähemasti peaks tahtma oma klientidele parimat.

Millise eelise saab inimene, kui ta esitab oma nõude Lennuabi kaudu, mitte aga näiteks tarbijakaitseameti kaudu?

Meie praktika näitab, et kohtuväliselt, sealhulgas ka Tarbijakaitseameti kaudu on kompensatsioonide väljamakse saavutamine problemaatiline. Teeme ka ise Tarbijakaitseametiga koostööd.
Meie poole on pöördunud ka selliseid kliente, kellel on olemas positiivne lahend vastava riigi tarbijakaitseametilt, kuid sellegi poolest lennufirma keeldub kompensatsiooni maksmast. Üksikisikul kaasneb kohtus käimisega väga suur aja- ning rahakulu ning ka risk, et vaidlust ei võideta ning tuleb välja maksta vastaspoole kohtukulud. Meie võtame kogu selle riski ja kulu enda kanda.

Meie teenus on oluliselt odavam, kui võrreldav kvaliteetne õigusabi advokaadi palkamise näol. Kogu meie teenustasu on samas suurusjärgus või odavam vandeadvokaadi hinnakirjast.
Lisaks sellele on meie teenus kliendile täiesti riskivaba, sest kui klient kompensatsiooni ei saa, siis teenustasu ta meile maksma ei pea. Kõik riigilõivud, võimalikud kulud kohtuvaidluse kaotuse korral maksame meie.

Vajadusel esindame kohtus ka üksikisiku 250 euro nõuet. Erinevalt suurtest rahvusvahelistest konkurentidest pole meil mitte ühtegi peidetud 'tasu lepingu ega ka 'kohtumenetluse eest.

Milline on lennufirmade valmisolek seadusega tulenevat hüvitist maksta?

Üldjuhul ei teavita lennufirmad reisijaid nende õigusest kompensatsioonile ning peale nõude esitamist ignoreerivad või vaidlevad alusetult vastu. Meil on ligipääs mitmetele andmebaasidele, et lennufirmade väiteid kontrollida ning vajadusel ümber lükata. Kui lennufirmaga otse suheldes me lahenduseni ei jõua, siis pöördume klientide kaitseks kohtusse. Oleme täheldanud, et lennufirmad võtavad endale kallid advokaadid, et lihtsalt vaielda vaidlemise pärast, üritades meid ära kurnata. Seda me juhtuda ei lase ja lähme kõigi asjadega lõpuni kus meie hinnangul on kliendil õigus kompensatsioonile.

Milliseid lennufirmasid olete hagenud?

Loetelu on pikk. Finnair, LOT/Nordica, TAP, SAS, Norwegian, Vueling, Lufthansa, Airbaltic, Ryanair jne. Tänaseks oleme kokku kohtule esitanud üle 200 asja erinevate lennufirmade vastu.

Target Ärileht